دانلود فیلم

دانلود فيلم ایرانی به نام ناردون - قلب فیلم

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
دانلود فیلم خارجی به نام پدر
دانلود فیلم خارجی به نام پدر

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دسته بندی : دانلود فیلم ، دانلود فیلم ایرانی تاریخ : پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

Download Film called Nardoon

دانلود فیلم Nardoon

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

نام فیلم : ناردون
ژانر : اجتماعی ، کمدی ، خانوادگی
کارگردان : فریدون حسن پور
نویسنده : فریدون حسن پور
بازیگران : امین حیایی ، جواد رضویان ، مهران غفوریان،مهران رجبی ، لیلا اوتادی ، علی مشهدی ، بنفشه خواه ،
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۴
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :
:توضیحاتی مختصر در مورد داستان فیلم : خرج عروسی بیشتره یا عزا، برای اینکه هزینه ها بالا نره بهتره که عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر ش

توضیحات بیشتر در مورد فیلم ایرانی ناردون

امین حیایی: مردم از من انتظار فیلم طنز دارند

این بازیگر سینمای ایران با اشاره به اینکه همیشه مخاطب را در اولویت آثار سینمایی خود قرار داده، ادامه داد: مردم از من انتظار فیلم طنز دارند و ما هم تابع آنان هستیم. با توجه به اینکه بیشترین فروش فیلم متعلق به سینمای کمدی است من نیز دست به انتخاب آثار طنز می زنم. زیرا آن لبخندی که با آثار کمدی به وجود می آید متفاوت است. البته موقعیت های فیلم ایجاد طنز می کند که من این سبک را بپسندم.

 

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

شهرام قائدی، بازیگر آثار طنز و مردم پسند که زاده شهرستان قیروکارزین فارس است و سالها در محله «کلبه سعدی» شیراز زیسته با این توضیح که فیلم طنز قرار نیست خلایی را پر کند، عنوان کرد: طنز مخاطبان خاص خود را دارد، اما مردم بیشتر نیاز به خنده و شادی دارند.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

شهرام قائدی: چه اندازه با جنگ صادقانه برخورد کردیم؟

وی که سینما را با فیلم ارزشمند «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد نگاه فیلم های طنز را حاصل زندگی دانست و در عین حال با اشاره به سینمای جنگ، گفت: جنگ جزئی از زندگی ما بوده است و هم آنکه با آن ماجرا چه اندازه صادقانه برخورد کردیم.

قائدی با بیان اینکه در سالهایی که بازیگری کرده هیچگاه به این نیندیشیده که در چه ژانری بازی می کند، در خصوص حمایت از سینمای کمدی، عنوان کرد: از آنجا که سینما هنرصنعت است، اکنون بخش بزرگی از سینمای طنز را بخش صنعت آن به خود اختصاص داده است.دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

قائدی با بیان اینکه در سالهایی که بازیگری کرده هیچگاه به این نیندیشیده که در چه ژانری بازی می کند، در خصوص حمایت از سینمای کمدی، عنوان کرد: از آنجا که سینما هنرصنعت است، اکنون بخش بزرگی از سینمای طنز را بخش صنعت آن به خود اختصاص داده است.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

با ذکر این ضرب المثل که «تا نگرید طفل، کی نوشد لبن»، عنوان کرد: تا هنگامی که در شبکه استان فارس تولیدی نمایش داده نمی شود که بتوان آن را در شبکه های تلویزیونی کشور هم نمایش داد نمی توان انتظار تولید سینمایی داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «ناردون»، ادامه داد: در این باره دو مسئله ممکن است مانع باشد؛ اول اینکه شاید اعتماد به نفس پایین است و یا کسانی دوست ندارند این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه چنین خواستی از دست مردم خارج است، افزود: باید این خواست از سوی مسئولان دنبال شود زیرا به نظر می رسد موجی از پول پرستی موجب جلوگیری از آن شده است.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

تهیه کننده «ناردون»: سابقه تمدنی شیراز نیاز دارد فیلم شاخصی را تولید کند

تهیه کننده فیلم سینمایی «ناردون» هم در این نشست پیرامون شناخته نشدن شیراز به عنوان شهری سینمایی، گفت: گرچه این مسئله ای تامل برانگیز است که ممکن است کوتاهی مسئولان استان را نشان می دهد، اما عزمی جمعی را می طلبد که هم هنرمندان و هم مردم این شهر باید آن را مطالبه کنند.

منصور سهراب پور که سال گذشته نیز برای اکران فیلم «من سالوادور نیستم» در سینماهای حوزه هنری فارس به شیراز سفر کرد، افزود: سابقه تمدنی شیراز نیاز دارد فیلم شاخصی را تولید کند.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

وی با ابراز علاقه به ساخت فیلمی از جنس مردمان شیراز، ادامه داد: تصمیم دارم در شیراز ساخت این اثر سینمایی را دنبال کنم، برای این منظور نیز در هنگام اکران «من سالوادور نیستم» در شیراز امکانات و توانایی های این شهر را رصد کردم. پیشنهاد می کنم در اولین فرصت نیز فعالان سینمایی و تلویزیونی استان فارس در قالب همایشی نقطه نظرات شان را بررسی کرده و به همفکری در تولید فیلمی سینمایی بپردازند.

گفتنی است: اکران فیلم سینمایی «ناردون» اکنون در سینماهای حوزه هنری استان فارس آغاز شده و چهارشنبه شب عوامل این فیلم با حضور در سینما سعدی شیراز به تماشای این اثر نشستند.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

نقد و بررسی فیلم ناردون

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

اغلب بازیگران مشهور تلویزیون نظیر مهران غفوریان، سیروس گرجستانی، امیر نوری و مهران رجبی در فیلم حضور دارند. از بازیگران سینمایی هم امین حیایی در فیلم حاضر است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

داستان فیلم درباره روستایی است که دیگر ظرفیت دفن جسد جدیدی را ندارد به همین دلیل اهالی این روستا جسد افراد فوت شده را در روستای مجاور دفن می کنند اما …

کارگردان کیست ؟

فریدون حسن پور که فعالیتش را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرده و آثار بسیاری طی دو دهه اخیر نوشته و کارگردانی کرده است که از جمله آنها این فیلمها هستند : من و زیبا ، گذر از رنج ها و وقتی همه خواب بودند.

نکات مثبت فیلم ؟

حضور بازیگران موفق تلویزیون که با اتکا به توانایی های فردی شان، فیلم در برخی دقایق می تواند مخاطب را بخنداند.

جنس کمدی « ناردون » اگرچه ضعیف و پرداخت نشده است اما مبتذل هم نیست و خانواده ها به راحتی می توانند به تماشای آن بنشینند.

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه « ناردون » شبیه به کمدی های آیتمی سالهای دور تلویزیون است. مثل درگیری چند نفر با هم و پخش آهنگ که امروز کمتر مخاطبی را می خنداند.

سوژه ابتدایی فیلم که درباره نبودن جای قبر هنگام مرگ کهنسالان می باشد جذاب است. اما شوخی های فیلم به حدی بد نوشته شده که این سوژه خوب از دست رفته است.

حرف آخر :

« ناردون » فیلم ضعیفی است که شبیه به کمدی های آیتمی تلویزیون می باشد. اما شاید اگر یک خانواده قصد تماشای فیلم را داشته باشد، « ناردون » بتواند انتخاب مناسبی باشد چراکه اثر متبذل نیست.

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

قبل از نقد و بررسی فیلم ناردون در ابتدا نگاهی به چند نوع از کمدی های شاخص و مطرح دنیای سینما داشته باشیم :

در سینمای‌کمدی؛ هدف غایی فیلمساز خنداندن تماشاگر است.
ژانر کمدی ،گونه‌های فراوانی دارد و بیننده اگر اعضای این مجموعه را بشناسد، سطح توقع خود را از فیلم کمدی ارزشیابی می‌کند. البته این نوع کمدی ها هرچند انگاره‌های خنده آور دارند، لیکن می‌توانند پیام آور نکات اخلاقی، اجتماعی و حتی سیاسی نیز باشند.

اولین نوع کمدی :

کمدی کلامی یا لفظی
در حال حاضر، بیننده آنچه را بیش از همه در سریال‌های تلویزیونی یا فیلم‌های به اصطلاح خنده‌دار و سرخوشانه مشاهده می‌کند، به کارگیری یکی از مستعمل‌ترین زیرگونه‌ها‌ی کمدی است که از آن به “کمدی لفظی” یاد می‌شود.

در این نوع فیلم‌ها؛ کاراکتر با دیالوگ فضا را آماده می‌کند و در این زمینه ، به کارگیری شوخی‌های کلامی و کلفت‌گویی و متلک‌پرانی از ویژگیهای اصلی به شمار می‌آید.

همچنین تغییر لهجه یا به کارگیری لهجه‌هایی ساختگی یا حتی واقعی؛ یکی از کاربردهای کمدی لفظی است . به هر حال، کاربرد هر یک از ترفندهای فوق

نمی‌تواند از ارزش هنری برخوردار باشد و هر نوع تغییر لهجه یا متلک پرانی، ارزشمند نیست، حتی اگر مایه خنده بیننده هم بشود.

از این رو لازم است تماشاگر در شناسایی ژانر کمدی بسیار دقت کند و “کمدی‌کلامی” یا “کمدی‌لفظی” را در روند به کارگیری هر اثر تجزیه و تحلیل کند .

 

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

نوع دوم کمدی :

کمدی بزن بکوب یا اسلپ استیک
از دیگر زیرمجموعه‌های ژانر کمدی، آن که زودتر از دیگر گونه‌ها متولد شده؛ همان ساختار آشنای “کمدی بزن بکوب” یا در اصطلاح “اسلپ استیک” است که بیننده تلویزیونی یا تماشاگر سینما با آن آشنایی تمام دارد.

در زیر ساخت تمامی فیلمهای استن لورل و اولیور هاردی گونه‌های کمدی بزن بکوب وجود دارد؛ روندی که در آن خنداندن بیننده با اعمال زد و خورد خنده دار یا خشونت‌های سطحی همراه است. صحنه‌هایی را به یاد آورید که هاردی و لورل در آن با کاراکتری دیگر روبه رو می‌شوند و قدم به قدم به او اذیت و آزار می‌رساند. گذاشتن تخم مرغ در کلاه طرف مقابل ، ضربه زدن به ساق پا که در این یکی لورل تبحر خاصی داشت و… از این دست است .

همین جا می توان مقایسه‌ای صورت داد. در فیلمهای برادران مارکس (فیلم فروشگاه بزرگ را به یاد آورید) آنچه ابتدا به ساکن رخ می‌نماید، استفاده از کمدی کلامی و لفظی است، ضمن اینکه از فیلمهای برادران مارکس (گروچو، هارپو، چیکو، زپو) به فیلمهایی با طنز هتاک و سرشار از لودگی و مسخره بازی یاد می‌شود.

بعد از آن، کمدی بزن بکوب ، سهم زیادی در فیلمهای برادران مارکس دارد. پس بیننده در فیلم‌های برادران مارکس ، دست کم با ۲نوع از زیرمجموعه فیلم کمدی روبه رو است: سهم بیشتر متعلق به کمدی کلامی و لفظی است (به یاد داشته باشید عمده موفقیت فیلمهای برادران مارکس به سالهای پس از تولد سینمای ناطق و بین سالهای ۱۹۳۵تا ۱۹۴۸تعلق دارد) و سهم کمتر مرتبط با کمدی بزن بکوب است.

نوع سوم کمدی

کمدی دیوانه‌وار یا کمدی شلوغ شلوغ
در این ارتباط، ممکن است همان طنز هتاک و پر از متلک به همراه کمدی شلوغ بزن بکوب به حد اعلا برسد؛ یعنی جنون در این کمدی دقیقا مشاهده گردد.

اینجاست که سهم “کمدی دیوانه وار” عیان می‌شود. در این گونه ، آنچه از آن به عنوان انگاره‌های زیرساختی و معنا شناختی طنز نام برده می‌شود، روندی را طی می‌کند که در آن طنز هنگام روی دادن موقعیت های مسخره ، همراه کاراکترهایی که به طرزی اغراق آمیز حضور یافته‌اند، شکل می‌گیرد. (بعضی فیلم‌های شلوغ و سراسر مسخره بازی چیچو و فرانکو را به یاد بیاورید.)

گفتنی است “کمدی دیوانه‌وار” هرگز ارزش کمدی‌های اسلپ استیک و حتی کمدی‌های کلامی و لفظی را ندارد و عمدتا زمان فیلمهای آن نیز کمتر است . در اینجا باید یک نوع کمدی منقرض شده را نیز مطرح کرد که به نحوی در بطن گونه بزن و بکوب جای می گیرد، هر چند خود در زمان های دور به عنوان گونه ای کمدی مستقل مطرح شده بود، اما افراط در آن به حدی زیاد شد که به قول چارلی چاپلین فقید، در این فیلمها آنقدر کیک به صورت طرف مقابلمان زدیم ، که برای ۱۰۰سال آینده کفایت می کند. همچنان که از

توضیح چاپلین مستفاد شد، این کمدی منقرض همان “کمدی کیک بازی” است .

ذکر این نکته نیز لازم است که مک سنت (از پیشگامان سینما و سینمای کمدی) از این کمدی به عنوان “کمدی شلوغ شلوغ” یاد می کرد که با توجه به انگاره‌های زیرساختی آن می‌توانست تعریف همان کمدی اسلپ استیک را داشته باشد

نوع چهارم کمدی

کمدی تقلیدی
یکی دیگر از گونه های مهم کمدی ، کمدی تقلیدی است ، که فقط در یک مورد کاربرد دارد. از این رو، بیننده پس از دریافت تعاریف این نوع کمدی ، دقیقا می تواند آن را شناسایی کند. در این نوع فیلمها، عمدتا یک فیلم داستانی یا جدی دستمایه کار قرار می گیرد. با توجه به این که آن فیلم ، باید آنقدر معروف باشد که صحنه‌های آن در ذهن بیننده ثبت شده باشد. شکل گیری فیلمی کمدی از نوع کمدی تقلیدی بر این مبناست که با اعمال رفتارهای طنز و مسخره و به کارگیری دیالوگ های متلک گونه فیلم جدی بازسازی می شود.

چند کلامی در باب فیلم ناردون :

بعد از این مقدمه نسبتا طولانی بیاییم نگاهی به فیلم ناردون داشته باشیم اساسا فیلم ناردون چه بود ؟چه مضامینی پشت لایه اصلی فیلم خوابیده بود ؟ در این دست فیلم ها چقدر مفاهیم مهمه ؟

خب در وهله اول چیزی که از ناردون مشاهده میشود نبود خط داستانی شفاف و برجسته است چرا که اتفاقی که از ان به اسم بحران یاد میشود به هیچ عنوان میزان بلد شدگی و جذابیتش در حد و اندازه کل قصه یا دقیق ترش مدیوم پر ابهت پرده نیست پس میتوان اینطور عنوان داشت که ناردون در انتخاب خط داستانیش به شدت دچار مشکل شده است این بدین معناست چیزی که از ان به عنوان کمدی یاد میشود بخش هایی از کمدی یاد شده به خصوص لفظی و تا حدی شلوغ کاری میباشد اما مواردی که این کارو از دید من منتقد به شدت کسل اور و حتی حوصله سر بر میکند چند مورد است :

اول عدم ارتباط درست موضوعی با مخاطب به عبارت دیگر خط داستانی به حدی خارج از تصور و خارج از معنا میباشد که مخاطب را جذب و درگیر خود نمیکند

دوم :ناردون اساسا تعاریف درستی از بحث شناسایی کاراکتر به ما ارایه نمیدهد بدین معنا که ما حضور یک سری بازیگر مطرح و صاحب نام را در دل قصه داریم بی انکه بتوانند قدمی در جهت ارتباط درست و منطقی برای همذات پنداری با مخاطب خود بردارند

سوم :موسیقی کم اهمیت ترین نقش را ایفا میکند به طوری که در انواع کمدی ما برعکس این موضوع را شاهد هستیم حالا شاید بپرسید,این بحث کم اهمیتی از کجا سر چشمه میگیرد ؟

بدون شک فریدون حسن پور انقدر توانمند است که بر این موضوع واقف باشد اما در شیوه به کارگیری موسیقی هیچ گونه خلاقیتی وجود ندارد عموما تمامی صحنه های ورود موسیقی زمان ورود شیرمرد (مهران غفوریان )به قصه میباشد به حدی این موضوع تکرار میشود,که دیگر نه جذابیت اول را دارد و نه حتی خنده دار است

تیتراژ اغازین به حد زیادی تلویزیونی و غیر تکنیکی است

در مجموع بیشتر بار کمدی فیلم روی بحث کمدی لفظی و کلامی است

در بحث محتوایی علیرغم خط داستانی بسیار ضعیف باید اشاره داشت فیلم از چند گره برخوردار است که همه گره ها تحت تاثیر فضای اصلی ان روی میدهند

حالا فضا اصلیه چیه ؟

یک حادثه است
شکور(سیروس گرجستانی ) پدر فاضل (امین حیایی) نزدیک به مرگ است اما قبر ندارد

خب همینجا باید فاتحه قصه را خوند چون وقتی این فضای اصلی است گره های فرعی قراره چطور باشند ؟

این موضوع بدین معناست که در تعریف فیلم عموما ما با یک گره یا فضا سازی اصلی طرفیم که همه اتفاقات در دل ان شکل میگیرند خلاصه شده اش اینطور عنوان میشود
شکل گیری اتفاقات تحت تاثیر گره اصلی یا فضا سازی اصلی قصه

خب قبل همه این صحبتا ما با یک کار کمدی طرفیم عامیانه اش اینطور میشود قراره بخندیم
ایا حادثه اصلی پتانسیل قرار گیری چند اتفاق دیگر در دلش و خنداندن مخاطب خود را دارد ؟اساسا حادثه اصلی به چه میزان خنده اور است ؟باید عرض کنم شوخی با مرگ هیچ زمان خنده اور نبوده و نیست
چرا که قالب موضوعی مرگ همچون ظرف کثیف و چرک الودیست که با هیچ مایه ظرفشویی پاک بشو نیست اما ظاهرا فریدون حسن پور به کارش و نوع فضای کاریش اعتماد بیش از حد داشته است

در بحث شخصیت پردازی قبلا هم ذکر شد که همچون داستان بسیار ضعیف است اما در این بین شاید بتوان به پلان های انگشت شمار هم صحبتی کاراکتر ها با هم اشاره داشت که به میزان کمی خبر از گذشته عاشق پیشگی کاراکتر های قصه میدهند

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دیالوگ نویسی فاقد ارزش است یعنی ما هیچ جایی از این نوع دیالوگ نویسی کمدی فاخر و ارزشمند نمیبینیم به عبارتی تمام خنده مخاطب از کمدی های موقعیت تکراری است (مثل زنده شدن مرده )یا بحث ورود موسیقی است که تماشاچی را به صورت تحمیل شده به خنده وامیدارد

حال اینکه بحث تحمیل خنده به مخاطب نکته مثبتی در پرونده کاری حسن پور به شمار میاید یا خیر را میتوان اینطور پاسخ داد این موضوع به صورت رایج در کمدی های کلامی و غیر کلامی دنیای سینما بوده و هست

و خواهد بود حتی در شیوه مدرن و به روز شده اش ما صدای خنده مردم را در بک گراند کار داریم

پس نمیتوان به ان ایرادی وا داشت

در ناردون فریدون حسن پور بازی با کلمات هم زیاد داریم مثل قبرستان انور اب و امثالهم که تکرار بیش از حدش ریتم کمیک قصه را میاندازد

بخش زیادی از بار کمدی روی بحث تدوین میباشد
مثل:بلد شدگی صدا ها که باز این موردم استفاده گاه و بیگاهش را شاهد هستیم

جمع بندی نهایی :

ناردون فریدون حسن پور جز ان دسته از کمدی هاییست که نه میتوان دوستش داشت و نه میتوان ان را جز بد های کمدی دانست بلکه اثریست که به صورت مطلق سعی به سرگرم ساختن مخاطب خود دارد این وسط فریدون حسن پور نتوانست از المان های اصلی جهت خلق یک کمدی در جه یک بهره ببرد به جایش دست به دامن کمدی های موقعیتی شد که به صورت پراکنده و گذرا در دل قصه پراکنده شده است
شاید بتوان اینطور عنوان داشت که اگر کمدی ناردون به شکل یک تله فیلم پانزده تا بیست دقیقه ای به نمایش در میامد میتوانست خنده اور و جذاب باشد,اما به نطرم میاید فریدون حسن پور کارش را زیادی جدی,گرفته است

نمره ارزشیابی :سه

منتقد و تحلیلگر :مهیار محمد ملکی

۰ نظر
پربازدیدترین نقدها

نقد فیلم بلوک ۹ خروجی ۲, کودکت را فراموش نکن!
یاسمن خلیلی فرد
۲

نقد فیلم ملی و راه های نرفته اش, عشق در دام جنون
مهیار محمد ملکی

معین رسولی

ناردون

به‌خاطر اینکه هزینه‌ها بالا نره عروسی رو همزمان با عزا برگزار کنیم.

 

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

دانلود فیلم ایرانی به نام ناردون

Likes0Dislikes0
چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]
63 views مشاهده
برچسب ها

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


مطالب محبوب
تبلیغات متنی