دانلود فیلم

دانلود فيلم ایرانی به نام به وقت شام - قلب فیلم

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸
دانلود فیلم خارجی به نام پدر
دانلود فیلم خارجی به نام پدر

دانلود فیلم ایرانی به نام به وقت شام

Download Film called Tonight

دانلود فیلم Tonight

دانلود فیلم با لینک مستقیم

بزودی

دانلود فیلم ایرانی به نام به وقت شام

نام فیلم : به وقت شام
ژانر : اجتماعی ، ،
کارگردان : ابراهیم حاتمی کیا
نویسنده : ابراهیم حاتمی کیا
بازیگران : هادی حجازی فر ، بابک حمیدیان ، پیر داغر،لیث المفتی ، علی سکر ، خالد السیر ، محمد شعبان ، ندا فرحات
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۶
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :داستان فیلم در مورد هواپیمای کمکی از ایران به سوریه است که برای اینکه به دمشق برسند دچار یک سری مشکلات شده اند.خلبان و کمک خلبان با هم پدر و پسر هستند.آنها با هم میخواهند یک محموله را از ایران به سوریه ببرند.این پدر و پسر خلبان که به سوریه میروند در میان تروریست ها به اسارت میروند و اکنون اسیر داعش شده اند..

به وقت شام حکایت تلاش های تیم دو نفره پدر و پسر ایرانی برای نجات مردم تدمر از چنگال داعش است. در این فیلم حرف چندانی از مدافعان حرم به میان نمی آید، گروه های مقاومت دیده نمی شوند و خبری از رشادت ها، شجاعت ها و دلاور مردی ها نیست. همه فیلم یک هواپیماست، ایلیوشین IL76

ایلیوشین IL76، هواپیمای ترابری سنگین ساخت شوروی سابق است. در این فیلم یک فروند از این هواپیما، بعد از کشته شدن خلبان آن، برای مدت زیادی در شیلدر فرودگاهی تدمر نگهدار می شود.

هیچ کش حاضر نیست، خظر نفوذ به تدمر و پرواز با یک هواپیمای ترابری سنگین، آن هم در شب را از فراز شهری که در محاصره نیروهای تروریستی است را بپذیرد. اما در این میان کاپیتان یونس، خلبان ایرانی که فرماندهی پایگاه هوایی دمشق را بر عهده دارد، خود مسئولیت این کار می پذیرد. گرچه به قول کاپیتان علی او Expire شده است و از نظر طب هوایی صلاحیت خلبانی ندارد، اما برای او، همه این حرف ها، چند سطری نوشته ی رو کاغذ است…

در این بین فرزند کاپیتان یونس، کاپیتان علی، همراه او راهی تدمر می شود. گرچه پدر مخالفت می کند، اما کار ساز نیست. او پای پرواز بود که به ایران برگردد، اما نمی تواند کاری را نیمه تمام بگذارد. باید اطمینان حاصل کند، در حمایت از ملت بیگناه یک شهر موفق بوده است.

کاپیتان یونس و فزندش کاپیتان علی، نماد دو نسل از انقلاب هستند. کاپیتان یونس، سالیا متعدد از عمر خود را در ماموریت های برون مرزی گذرانده است؛ بوسنی هرزه گوین، عراق، لبنان و اکنون سوریه. او نماد نسل اولی های انقلاب است. دقیقا همان حاج عباس آژانس شیشیه ای. اما کاپیتان یونس، نسل دیگری از انقلاب است. او از نسل مدافعان حرم است. آن هایی که انقلاب را به چشم ندیده اند و جنگ هشت ساله تحمیلی را درک نکرده اند. اما مشق انقلاب را خوب آموخته اند. او نماد یک انسان طراز ایرانی است. آن گاه که باید، از همه دلبستگی ها و شیرینی های زندگی دل می کند، و راهی جنگ می شود. می ترسد، وحشت بر او چیره می شود، خم می شود اما نمی شکند. او نماد جوان ایرانی است، یک جوان مسلمان ایرانی…

در اوج نا امیدی جمع کثیری از ملت باقی مانده تدمر که هنوز تن به اسارت و بردگی تروریست ها را نداده اند، دو خلبان ایرانی از راه می رسند. همان وقتی که کارد به استخوان رسیده و تاریخ یک ملت به انتها و پایان خود نزدیک می شود، چراغی در تاریکی افروخته می شود.

همه را سوار هواپیما می کنند. از ملت ستم دیده عادی گرفته تا زندانیان عادی ضد حکومت بشار اسد و اسیران داعشی. همه مسافر یک هواپیما هستند.

در این فیلم زندانیان سیاسی ضد حکومت بشار اسد، با دست ها و پا های بسته به سمت هواپیما حرکت می کنند، که فرمانده نیروهای مدافع مستقر در تدمر با این وضع برخورد با این اسیران اعتراض می کند و به رغم تهدیدات و مخالفت های زندانبان آن ها، دست ها و پا های همه اسیران را باز می کند تا مثل دیگران به دست باز و میل خودشان سوار هواپیما شوند.

در سکانسی از فیلم، اسیران داعشی، اندکی پس از بلند شدن هواپیما از باند، بلند می شوند و در پی قبله می گردند. و در دل آسمان قصد نماز صبح می کنند. آن ها به سختی خود را از چنگال محافضان بیرون می کشند و به نماز می ایستند. عده ای از مردم عادی و مخالفان حکومت اسد هم به صف جماعت آن ها اضافه می شوند. با این استدلال که اولا، وقت نماز است. دوما، آن ها مسلمان اند و ما هم نیز و سوما، نماز را باید به جماعت خواند. حالا این که چه کسی با چه پیشینه و طرز تفکری امام جماعت باشد اهمیت ندارد…!

خوارج در دین داری و جهاد و صد البته انحراف اسوه بودند! بیشترشان از حافظان و قاریان شناخته شده قرآن بودند که وقتی قرآن را بر سرنیزه ها دیدند، شمشیر بر گردن امیرالمومنین علی (ع) گذاشتند و مال اشتر را از چند قدمی معاویه برگرداندند و سپس ابوموسی اشعری را برای قضاوت با عمر و عاص راهی کردند.

خوارج ضعف های بسیاری داشتند و یکی از آن ها، امام شناسی بود. همین اشکال سبب شد به کلی از دین خارج شوند، برداشت های خود را بر دین خدا مقدم بشمرند، جنگ نهروان را بر امام علی (ع) تحمیل کنند و سپس او را در محراب به شهادت برسانند. خوارج عصر ما گروهک های تروریستی _ تکفیری نظیر داعش و النصره هستند. تاریخ اسلام پر است از کسانی که تا آخرین نفس و قطره خونخود جنگیدند، اما در مسیر غلط و سمت غلط ایستاده بودند.

در جای دیگری از فیلم، کاپیتان یونس در حال بحث کردن با رئیس طایفه ای است که همه دارایی هایی خود را وقف ابوبکر البغدادی کرده است. گرچه او در صف حامیان البغدادی ایستاده است، اما به خاطر ترس و مقام دنیا او را همراهی کرده است…

در این گفتگو ی دو نفره رئیس طایفه با کاپیتان یونس می گوید، که امروز تدمر را پس می گیریم و چند روز دیگر نماز را در تهران اقامه می کنیم. در پاسخ این حرف کاپیتان علی می گوید، تهران خیلی دور است، در عوض اسرائیل همین نزدیکی است، بهتر است به سراغ همین اسرائیل بروید!

عدم وجود درک دشمن شناسی و برداشت های غلط از قرآن، باعث شده است تا تکفیری ها به ملتی خشن و احمق تبدیل شده باشند. و متاسفانه فرصت طلبی رسانه ای غربی، آن ها را نماد اسلام معرفی کرده است. یعنی ملتی متعصب که دائم آیه های قرآن را زمزمه می کنند و درجواب هر حرف و سوالی آیه ای از قرآن را می خوانند…

نکته مهمی که در این بخش از فیلم به چشم می خورد، تفاوت حرکت های آزادیبخش شیعی و جریانات تروریستی تکفیری_ وهابی است. دو مدل از نظام اسلامی در این فیلم ارائه شده است. نظام اسلامی محور مقاومت و نظام اسلامی تکفیر _ تروریسم. نظام اسلامی اول، مبتنی بر آرمان های انسانی و زیبایی چون آزادی و عشق است. درحالی که نظام اسلامی دوم مبتنی بر اجرای کورکورانه برداشت های شخصی عده ای از دین. در طول تاریخ همواره نهضت های شیعی،به هر جا که می رسیدند دست به آبادانی های گسترده می زدند. مثل جریان امل و پس از مدتی حزب الله در لبنان. و هرگاه جریانات تکفیری _ وهابی افسار حکومت را در جایی به دست می گرفتند ویرانی، عقب ماندگی، خفقان و نابودی آرمان ها را رقم می زدند. مثل طالبان در افغانستان و یا وهابی ها در چچن.

در سکانسی از فیلم، زمانی که داعش همه اسرای خود را به معبدی باستانی در تدمر می برد تا ضمن سر بریدن، ازآن ها فیلم تهیه کند، به همه اسرا که با یک اتوبوس مدرسه حمل می شوند، مورفین تزریق می کنند. تا از حرکات هیجانی آن ها در حین فیلم برداری جلوگیری کنند. یکی از کلیدی ترین استراتژی های داعش برای پیروزی هایش ترویج و تبلیغ ترس و خفقان در فضای مجازی است. که باعث شد این گروهک کوچک به سرعت به قدرتمندترین جریان تروریستی حاضر در سوریه و عراق تبدیل شود.

شاید به جرات بتوان گفت هیچ سازمان یا جریان تروریستی به اندازه داعش داعش، برای ایجاد رعب و وحشت، تبلیغات و سرباز گیری و مبادله اطلاعات با عوامل خود از طریق اینترنت، به این اندازه موفق نبوده است. در این بین یک سوال شکل می گیرد: این افراد به ظاهر بدوی و خشن، چگونه با دنیای رسانه و ارتباطات پبچیده و فناوری های روز فضای سایبر مرتبط هستند و پیام ها و مطالب خود را چگونه به اعضای گروه ارسال می کنند؟ در پاسخ می توان گفت داعش از دو ابزار پر قدرت استفاده می کند:

۱٫ خرید امکانات لازم ماهواره ای برای بهره گیری تبلیغاتی که نیازمند تجهیزات و هزینه های بسیار بالاست، همراه با به خدمت گرفتن گروهی از اتباع کشورهای اروپایی که در این زمینه مهرات دارند، ولی تجهیزات ندارند.

۲٫ بهره مندی از سیستم های ارتباطی و پیام رسان خاص.

ماهیت و ویژگی های فضای مجازی باعث شده، گروهک داعش استفاده از این فضا را در حوزه های مختلف، از جمله های حوزه های زیر در ستور کار قرار دهد:

۱٫ جابجایی های مالی (گردش مالی داعش).

۲٫ جذب و هدایت جنگجویان در سراسر جهان.

۳٫ انتشار اخبار.

۴٫ تبادل اطلاعات (برقرای ارتباط در فضای مجازی).

۵٫ عملیات روانی (از طریق ایجاد رعب و وحشت، بزرگنمایی در قدرت و انتشار اخبار جعلی و کاذب).

داعش دارای وزارت رسانه و اطلاع رسانی است که محمد العدنانی وزیر آن بود. او با حکم البغدادی به این سمت منصوب شد. و در قالب این وزارتخانه هفت بازوی رسانه ای ایجاد کرد که با استفاده از آن ها خشونت و کشتار را در جهان ترویج می کند، این بازو ها عبارتند از: شبکه های تلویزیونی «اجناد، الفرقان، الاعتصام، الحیات، مکاتب الولایات»، «رادیو البیان» و «پایگاه اینترنتی دابق».

هر یک از این کانال های هفت گانه، ماموریت مشخص دارند؛ اما مهمترین هدف آن ها، بازاریابی برای اندیشه ای داعش در سراسر دنیاست. آن ها می خواهند از این طریق نیروی انسانی بیشتری جذب کنند و در این زمینه جوانان تندرو در اولویت هستند. ضمن اینکه تاکید بر دولت خلافت اسلامی و تبلیغ حمله به اروپا و آمریکا در آینده با شعار تسلط کامل بر جهان از اهداف دیگر بازوهای رسانه ای داعش است. همچنین بودجه داعش برای تامین هزینه شبکه های تلویزیونی، رادیویی و پایگاه های اینترنتی و نشریاتی که با بیش از ۱۲ زبان فعالیت می کنند، سه میلیارد دلار است.

راهبرد داعش در رسانه های اجتماعی موجب تعجب همگان شده است، زیرا دیگر گروه های تروریستی نیز از Face book، انجمن های مستقل و Twitter استفاده می کنند اما هیچ کدام به موفقیت های داعش دست پیدا نکردند. داعش از شبکه های اجتماعی توییتر (که بیشتر مخاطبان آن آمریکایی و انگلیسی هستند و سرعت انتشار اخبار در آن بالاست.)، تلگرام (قابلیت کانال در این شبکه اجتماعی سبب شد، که بتوان یک پیغام را به تعداد نامحدودی از کابران ارسال کرد. و پس از مسدود شدن صفحات این گروهک در توییتر، از این امکان برای تبلیغات گسترده در فضای مجازی استفاده کرد. از آن زمان به بعد تبلیغات داعش عمدتا ابتدا در تلگرام ظاهر می شد و سپس برای کاربران نرم افزار های مخالف ارسال می شد.)، سیگنال، شبکه دیاسپورا، فرندیکا و … استفاده می کند.

داعش هم چنین در اواخر سال ۲۰۱۴ از یک بازی رایانه ای به نام «صلیل الصوارم» رونمایی کرد که در آن نیروهای داعش به دو دسته نیروهای تک تیرانداز و مسئولین انفجار تقسیم می شدند.

داعش هم چنین در سال ۲۰۱۶ از یک برنامه آموزش زبان عربی برای کودکان به نام «هاروف»، پرده برداشت که با استفاده از مثال ها و تصاویر ادوات جنگی، عربی را آموزش می دهد. هم چنین داعش یک بازی رایانه ای به سبک بازی های معروف GTA نیز طراحی کرده است که هدف بازیگر، نابود کردن نیروهای عراقی و آمریکایی است. و در آن تمام راهکنش های جنایت کارانه داعش علیه مخالفان استفاده شده است.

حاتمی کیا در به وقت شام، به خوبی خوی جنایتکارانه داعش و نیروهای رسانه ای آن ها را به تصویر کشیده است. بسیاری از منتقدان، بعد از دیدار حاتمی کیا و سردار سلیمانی که در این دیدار او از فیلم حاتمی کیا تقدیر کرد، سردار سلیمانی را فاقد درک کارگردانی و سینمایی دانستند و فیلم حاتمی کیا را یک شکست بزرگ رسانه ای تلقی کردند، اما واقعیت این است که داعش یک نیروی تروریستی خرده پاست که با استفاده از راهبردهای رسانه ای مناسب خود را به یک غول تبدیل کرده است و سردار سلیمانی این واقعیت را به خوبی درک می کند. و از جنجال های رسانه ای داعش خبر دارد. و البته حاتمی کیا به زیبایی غربی_ عربی را به تصویر کشیده است.

Likes2Dislikes0
چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.67
[ 3 رای ]
351 views مشاهده
برچسب ها

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 199
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


مطالب محبوب
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید ، متن آهنگ ، تکست آهنگ

http://text20.ir/