دانلود فیلم

دانلود فيلم ایرانی به نام ملک سلیمان - قلب فیلم

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸
دانلود فیلم خارجی به نام پدر
دانلود فیلم خارجی به نام پدر

دانلود فیلم ایرانی به نام ملک سلیمان

Download Film called Molke Soleiman

دانلود فیلم Molke Soleiman

دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود فیلم ایرانی به نام ملک سلیمان

نام فیلم : ملک سلیمان
ژانر : تاریخی ، زندگی نامه ،
کارگردان : شهریار بحرانی
نویسنده : شهریار بحرانی
بازیگران : امین زندگانی ، الهام حمیدی ، محمود پاک نیت،حسین محجوب ، علیرضا کمالی نژاد ، زهرا سعیدی ، مهدی فقیه ، جواد طاهری
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۸۸
زبان : فارسی
کیفیت : پایین
خلاصه داستان :خداوند به وسیله نشانه‌هایی به سلیمان (ع) نشان می‌دهد که باید از شرایط سختی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی عبور کند. اما سلیمان برای بدست آوردن چنین حکومتی باید جهان اجنه و شیاطین را تحت سلطه ی خود در آورد. در این بین فتنه‌هایی در سه شهر اورشلیم، اریحا و زبولون به نمایش در می‌آید که سلیمان نبی باید از پس آنها برآید…

«شهریار بحرانی» در نشست فیلم سینمایی «ملک سلیمان» که در سالن نشست‌های خبرگزاری فارس برپا شد، با اشاره به مفهوم مستتر در این فیلم گفت: داستان «ملک سلیمان» داستان درخواست ملک است که در قرآن نیز آمده. خداوند حضرت سلیمان را با این مطلب در قرآن شرح می‌دهد که با دیدن مشاهداتی متوجه می‌شود که خداوند او را به درخواست ملک بی‌بدیل، الهی و ایده‌آل ترغیب می‌کند. ملکی که فقط در زمان آخر الزمان به حضرت مهدی (عج) عطا می‌شود. وی افزود: در فیلم تا حدودی این فیلم باز شده که ملک یک جایگاه ایده‌آل دارد و در ابتدای فیلم تأکید می‌شود که ظاهرا در «ملک سلیمان» همه چیز رو به راه است و به نظر می‌رسد که او پیامبر مورد علاقه مردم است اما بعد خداوند به او می‌گوید که ملک تو جسدی بی‌روح است و سلیمان باید از خداوند درخواست رسیدن به ملک ایده‌آل را داشته باشد که مستلزم تسخیر بدی‌ها، اجنه و شیاطین است که این کار آسانی نیست. در پی این مبارزه فتنه‌ای ایجاد می‌شود که این فتنه در قرآن آمده و راهکاری نیز برای نجات یافتن از فتنه توسط همه پیامبران به مردم داده شده است. اول این که تقوا پیشه کنند و دوم این که از پیامبرشان اطلاعت کنند. شهریار بحرانی گفت: در این شرایط که دنیا پر از حیرت و سرشکستگی است این دو نکته می‌تواند انسان را نجات دهد، داستان فیلم این است که آیا افرادی که در ملک سلیمان هستند می‌توانند به این نقطه مطلوب برسند آیا انسان می‌تواند از جهاد اکبر موفق بیرون آید و به سمت خدا برود. * در هنر باید فضای خلاقیت به وجود آید کارگردان ملک سلیمان تأکید کرد: فکر می‌کنم فضای قرآن خلاقیت گروه را تحت تأثیر قرار داد و استعدادهای درونی‌شان متبلور شد و این در کار هنر مهمترین اصل است. در هنر باید فضای خلاقیت به وجود آید. فضای سالم و امن و صمیمی خدایی به بروز استعدادهای هنرمندان کمک می‌کند. وی درباره استفاده از صداگذاری دالبی و آهنگساز خارجی گفت: در پی اینکه صداگذاری دالبی دیجیتال برای فیلم در نظر گرفتیم قصد ما این بود که فیلمی بسازیم که تصویر و صدایی در حد بین‌المللی داشته باشد ولی در هر حال دستگاه‌های ما خیلی قدیمی است و پخش خوبی هم نداریم. ما می‌خواستیم کار استاندارد خوبی در شأن یک داستان قرآنی داشته باشیم، در کنار صدا ۶۰۰ نمای جلوه‌های ویژه به کمک فیلم آمد و در مورد موسیقی دیدیم که با توجه به آنکه صداگذاری در خارج از کشور انجام شده نیروهای خوبی برای ساخت موسیقی نیز در سطح بین‌المللی حضور داشتند که به پیشنهاد یکی از دوستان با چان‌کونگ وینگ مذاکره کردیم و او در پاسخ به ما گفت: با اینکه آدم مذهبی نیست ولی افتخار می‌کند که برای آهنگسازی این فیلم انتخاب شده است. او لحظات فیلم را فهمید و درک کرد و با حس خوبی با همکاری با ارکستر فیلارمونیک پکن موسیقی این فیلم را نواخت. دوستان خارجی ما با فداکاری و از جان دل با ما همکاری کردند و با فطرت‌های خود ارتباط خوبی با این پروژه برقرار نمودند. بحرانی با اشاره به نگارش فیلمنامه «ملک سلیمان» گفت:به پیشنهاد آقای فرآورده ما داستان قرآنی حضرت سلیمان را به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم و با هسته اصلی که شامل من، آقای فرآورده و قدیریان می‌‌شد شروع به کار تحقیق و پژوهش تاریخی کردیم که نزدیک به یکسال و نیم به طول انجامید. در این بحث آقای فرآورده در زمینه میترائیسم وتمدن باستان و تأثیرش در آیین زرتشت، مسیحیت و نفوذش در دنیای غرب تحقیق می‌کردند و آقای قدیریان در رابطه با معماری باستان و کلیت تفکر هنری بنی‌اسرائیل تحقیق کردند. من نیز تحقیقاتی در زمینه تمدن کهن در منطقه خاورمیانه به خصوص بین‌النهرین داشتم که سر و کارم به مصر باستان و تاریخ و اثر فکری آیین‌های مشرکانه مصر باستان افتاد که قدیمی‌ترین تمدنی است که تاکنون باقی مانده است. * فیلمنامه “ملک سلیمان ” ۳۹ بار بازنویسی شد وی به تأثیر این تحقیقات بر روی فیلمنامه “ملک سلیمان ” اشاره کرد و گفت: این تحقیقات ما را به فضایی برد که بتوانیم شرایط حضرت سلیمان و معضلات او را درک کنیم و برای نگارش فیلمنامه خودمان را آماده کنیم. نگارش فیلمنامه کار گروهی بود که ما ۳ نفر با همکاری اساتید دانشگاه وحوزه،و برخی دوستان فیلمساز فیلمنامه‌نویس، روحانیون و طیف وسیعی از دوستان دیگر که فیلمنامه را می‌خواندند و نظراتشان را می‌دادند نوشته شد. بحرانی با بیان این مطلب که ۳۹ بار این فیلمنامه بازنویسی شده است، گفت: در بازنویسی آخر فیلمنامه نهایی که فیلمنامه‌ای حجیم با بیش از ۱۵۰ صفحه بود تبدیل به فیلمنامه‌ای ۵۱ صفحه‌ای شد که دیالوگ‌های آن مورد بازبینی دقیقی قرار گرفته بود. ما در بازنویسی آخر تصمیم گرفتیم که اطلاعات فیلم فقط یک بار مطرح شود و فیلمنامه با دیدن تصاویر برای بیننده تکمیل شود به همین دلیل در زمان فیلمبرداری می‌دانستیم هر سکانسی قبلا چه زمینه‌های اطلاعاتی داشته که حذف شده و حالا باید با زبان تصویر آن را بیان کنیم مثلا ماجرای عالم اجنه و شیاطین و نزدیک شدن آنها و تأثیرگذاری‌شان بر روی مردم چیزی بود که در فیلمنامه بارها تکرار شده بود و ما آن را حذف کردیم و فقط در سکانس ملاقات سلیمان با سران قبایل و کاهنان آن را نقل کردیم و از ارائه اطلاعات اضافی پرهیز کردیم. * فیلم داستان سلیمان نیست بلکه داستان ملک حضرت سلیمان است کارگردان “ملک سلیمان ” گفت: متأسفانه تماشاچی ما عادت کرده است که در فیلم‌ها، سریال‌ها زیادی اطلاعات بگیرد و دچار رخوت شده، این تماشاچی نمی‌خواهد زحمت بکشد که اطلاعات را شخصا از فیلم دریافت کند به همین خاطر برخی از تماشاگران فیلم خیلی از دیالوگ‌ها را از دست می دهند چرا که فکر می‌کنند چندین بار دیگر نیز قرار است این اطلاعات داده شود و زنجیره اصلی مفهومی فیلم را از دست می‌دهند. بحرانی گفت: فیلم داستان سلیمان نیست بلکه داستان ملک حضرت سلیمان است این یک مفهوم سخت الهی است که خداوند در قرآن از آن صحبت کرده. یک مفهوم قرآنی به معنای برپایی یک حکومت ایده‌آل که با تسخیر طبیعت و بدی‌ها می‌توان آن را همچون یک بهشت ایجاد کرد. بحرانی نیز با اشاره به شخصیت‌پردازی‌های فیلمنامه گفت: متأسفانه تماشاگر این را نمی‌بیند که شخصیت‌های ما شخصیت‌های انسانی نیستند و شخصیت‌های مفهومی هستند. همه می‌پرسند چرا رابطه سلیمان با همسرش کم است و برادرها با هم احوالپرسی نمی‌کنند ولی نمی‌پرسند که چطور این همه شخصیتی که در فیلم وجود دارد دگرگون می‌شوند. شهر اول با ترفند سلیمان به سوی خانواده‌هایشان باز می‌گردند. شخصیت‌های ما در راستای مفهومی جلو می‌روند.در فیلم ما شخصیت‌ها باید قبول کنند که خودشان را به دست سلیمان بسپارند اگر این کلید را درک کنند آزاد می‌شوند و این کلید اصلی فیلم ما نیز هست. شخصیت‌پردازی فیلم صرفا به سلیمان ختم نمی‌شود بلکه در وجود افراد اطراف او نهفته است. رابطه‌ای که او با افراد منفی برقرار می‌کند با شیاطین و اجنه‌ها که متأسفانه معمولا این دیده نمی‌شود. * به‌گفته مقام معظم رهبری، ما مشکل تولید علم، فکر و به راه نینداختن نهضت نرم‌افزاری داریم «شهریار بحرانی» با ذکر این مطلب که مشکل فرهنگ را سکاندار اصلی انقلاب اسلامی بارها تکرار کرده‌اند گفت: ما مشکل تولید علم، فکر و به راه نینداختن نهضت نرم‌افزاری داریم و مقام معظم رهبری بارها و بارها این مطلب را تأکید کردند، امیدوارم ملک سلیمان قدمی باشد در این راه چرا که فیلم به شدت محتوایی و فرهنگی است و بحث‌های اصولی تشیع و قرآنی از جمله ولایت،ولایت‌پذیری و اصول و پایبندی‌های ما را به مبانی اسلامی با زبان غیرمستقیم و بسیار نافذ مطرح می‌کند. * سعی ما بر این بود که به روش علمی این فیلم را بسازیم کارگردان فیلم «ملک سلیمان» به فارس گفت: ما در ابتدایی که تحقیقات فیلم‌نامه را شروع کردیم قرار نبود که تا این میزان از جلوه‌های ویژه استفاده کنیم چون هنوز جلوه‌های ویژه وارد کشور نشده قصد ما این بود که فیلم از کیفیت بالایی برخوردار باشد و راضی بودیم که تعداد محدودی جلوه‌های ویژه برای صحنه‌های اصلی داشته باشیم اما رفته رفته وقتی گروه بر جلوه‌های ویژه سوار شد و گروه تحقیقات در رابطه با جلوه‌های ویژه بصری و رایانه‌ای تحقیقات مفصل و دقیقی انجام داد و منابع بسیار جمع‌آوری شد همچنین سفرهای خارجی برای آشنایی با تکنیک‌های روز صورت گرفت دیگر انتظارمان بالا رفت و تصمیم گرفتیم فراتر از داستان‌پردازی صرف برویم و صحنه‌های قوی و تکنیکی داشته باشیم. بحرانی افزود: تعدادی نماهای مفهومی با کمک جلوه‌های ویژه ساخته شد، در ابتدای داستان که اجنه را نمی‌بینیم، در سکانس اول فیلم که حضرت سلیمان و همسرش بالای تپه‌ای می‌روند، با کمک جلوه‌های ویژه این امر القا می‌شود که همه چیز در ملک سلیمان روبه‌راه است. وی ادامه داد: در شهر دوم شیطان کمی مرئی می‌شوند که به صورت نورهای مواج به تصویر کشیده می‌شوند در شهر دوم اجنه‌ها کاملاً مادی و مرئی می‌شوند و جلوه‌های ویژه در سطح وسیع‌تری به کمک فیلم می‌آیند. بحرانی تأکید کرد: ما به طور کلی ۶۰۰ نما داشتیم که با کمک جلوه‌های ویژه ساخته شدند که واقعاً رکورد عجیبی به جای گذاشته است تعدادی زیادی از این جلوه‌های ویژه به نماهای اصلاحی مربوط می‌شود و تماشاچی اصلاً متوجه این نماها و پالایش مفهومی آنها نخواهد شد. بحرانی همچنین درباره تکنیک‌های به کار رفته در ساخت پروژه «ملک سلیمان» گفت: سعی ما بر این بود که به روش علمی این فیلم را بسازیم به همین خاطر تمامی سکانس‌ها و پلان‌های فیلم استوری‌برد داشت و دوستان دانشجوی رشته نقاشی آن را طراحی کرده بودند. بعضی از سکانسهای حساس مثل سکانس اسبها و غار چندین بار استوری‌بردهای متعدد عوض کرد و بعد از آن نیز پر? و?ژوال از آن تهیه شد که انیمیشنی بود که به صورت خام و ساده در کامپیوتر می‌توانستیم کاراکترها و تمامی پلان‌ها را ببینیم. وی افزود: برای مثال در سکانس آخر که اجنه‌ها مادی می‌شوند ۹۳ پلان داشتیم که بیش از ۵۰ پلان آن جلوه‌های ویژه داشت که هر کدام از چندین لایه تشکیل می‌شدند. برخی لایه‌ها را در دکور فیلمبرداری کردیم و بعضی‌ها را در استودیو با پرده آبی فیلم گرفتیم. بحرانی به فارس گفت: گروه کاملا می‌دانست که کدام پلان و لایه چندم آن را فیلمبرداری می‌کنیم به نظرم این اتفاق برای اولین بار در ایران بصورت یک کار علمی دقیق و حساب شده انجام گرفت که در عین شیرینی بسیار سخت بود. بحرانی در ادامه افزود: ما کاملاً می‌دانستیم که برای هر پلانی چه برنامه‌ای داریم و سکانس‌های بعدی ما چه خواهد بود. همه گروه با هم همکاری دقیقی داشتند به خصوص آقای خضوعی که چشم گروه ما بود و باید همه پلان‌ها از نگاه او با هم هماهنگ می‌شد. ما بحث اینکه سر صحنه برویم تا ببینیم چه می‌شود را نداشتیم بلکه در هر صحنه با دقت‌نظر و موشکافانه بازی، حرکت، زمان، لایه‌ها و تعاملات را پیش‌بینی کرده بودیم و با مشورت همه عوامل این سکانس‌ها را فیلم‌برداری می‌کردیم. وی افزود: برای اولین بار این اتفاق در سینمای ایران رخ داد و متأسفانه ما فرصتی برای طرح مسائل فنی فیلم نداریم در حالی که واقعاً یک آموزش بسیار جالب برای کار جلوه‌های ویژه، پیش‌تولید و فیلم‌برداری سینما محسوب می‌شود که ناگفته مانده است. * نباید در موضع انتقام بیفتیم این کارگردان در این باره که پاسخی برای شیطنت‌هایی که درباره این فیلم رخ می‌دهد دارد یا خیر؟، گفت: ما وظیفه داریم که از روش‌های خدایی برای مقابله استفاده کنیم به این گونه برخوردها نمی‌توان شیطنت گفت. بعضی‌ها بنابر سلیقه‌شان این گونه فیلم‌ها را نمی‌پسندند و در این بین رفتارهایی رخ می‌دهد که با ما متفاوت است. ما وظیفه داریم با ملایمت و نرمی و محبت برخورد کنیم و نباید در موضع انتقام بیفتیم بلکه باید سعی کنیم قائل به رفتارهایی باشیم که در فیلم‌هایمان می‌گوییم. * «ملک سلیمان» هدیه‌ای به سینمای ایران است کارگردان فیلم «ملک سلیمان» گفت: یکی از رویکردهای فیلم‌های قرآنی این است که خداوند مدام انسان را متوجه آینده می‌کند که دنیای دیگری نیز وجود دارد این تفکر روبه آینده است که مهم‌ترین هدف ما را تشکیل می‌دهد که باید ملکی بسازیم و به سمتش برویم این داستان برای گذشته است ولی آینده را نشان می‌دهد انشاالله سینمای ما به سمتی برود که بتواند مفاهیم سخت را مطرح کند با دیدی که روبه‌ آینده است. «ملک سلیمان» هدیه‌ای به سینمای ایران برای رسیدن به این جریان است. * امین زندگانی خیلی به من کمک کرد، او بازیگر توانا و باوقاری است بحرانی درباره انتخاب «امین زندگانی» برای نقش حضرت سلیمان نبی گفت: شب اول فیلمبرداری زمانی که بازی اصلی امین زندگانی شروع شده بود و قرار بود سکانس شب اریحا را کار کنیم زندگانی به من گفت که من لیاقت این نقش را ندارم و من پاسخ دادم مگر فکر می‌کنی که ما لیاقت این کار را داریم. خداوند سفره‌ای پهن کرده و ما خدمتگزار آن هستیم، اگر بخواهیم خودمان را در این بین بسنجیم ما در حد قرآن و شخصیت‌های قرآنی نیستیم. وی افزود: خصوصیات فردی امین زندگانی خیلی به من کمک کرد، او بازیگر توانا و باوقاری است و این خصوصیات در بازیگران ما اندک است که در صحنه وقار و آرامش داشته باشند حتی او وقتی در لحظاتی شوخی می‌کند هنوز شخصیت‌ درونی خودش را با آن وقار بروز می‌دهد و این به کار ما خیلی کمک کرد. بعضی از صحنه‌های سخت فیلم مثل صحنه‌های مناجات و وحی نمی‌توانستیم به سمت او برویم، او آنقدر گرفته، متأثر و ناراحت بود که ما رهایش می‌کردیم و می‌گفتیم که امشب شب امتحان اوست که خوشبختانه از این امتحان سخت سربلند بیرون آمد. * «مهدی فقیه» موتور حرکت ملک سلیمان بود شهریار بحرانی با اشاره به بازی مهدی فقیه در فیلم سینمایی ملک سلیمان گفت: همه دوستان در این فیلم زحمت کشیدند ولی به عنوان نمونه باید از مهدی فقیه نام ببرم که علاوه بر سن بالایی که داشتند با اعتقاد قلبی همچون باقی همکاران ما به این پروژه پیوستند. وی افزود: از ابتدا تست‌‌های زیادی از ایشان گرفته شد و برای نقش یکی از کاهنان در نظر گرفته شده بودند. بعد از اینکه انرژی فراوان ایشان را دیدیم به گروه پیشنهاد کردم تا یکی از نقش‌های کلیدی فیلم را به ایشان واگذار کنیم که همان نقش عارا جادوگر بود که بازی آن انرژی زیادی می‌خواست. طبق معمول آقای فقیه بسیار استقبال کردند و گفتند در پروژه‌ای که از آن قرآن است هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند. بحرانی مهدی فقیه را موتور حرکت ملک سلیمان دانست و گفت: او یکی از پرانرژی‌ترین بازیگرانی است که تاکنون دیده‌ام. وقتی با او تماس می‌گرفتیم که برای تست یک لباس ساده بیاید از شیراز راهی تهران می‌شد و هیچ اعتراضی نیز نمی‌کرد. وی درباره گریم سنگین نقش عارا جادوگر گفت: گریم بسیار سخت و سنگینی بر روی صورت مهدی فقیه انجام شد که هر بار گروه گریم یک بینی جدید براساس قالب قبلی روی صورت او می‌ساختند و نصب می‌کردند. برای سر و مو و ریش شخصیت عارا از نیمه‌های شب تا صبح مهدی فقیه زیر دست گریمورها می‌نشست. کارگردان ملک سلیمان افزود: در سکانسی که مهدی فقیه در وسط ستاره آتش قرار گرفته بود و می‌بایست رقص احضار جن انجام می‌داد آتش آنقدر حرارت زیادی داشت که ایشان را سوزاند ولی به ما نمی‌گفت و وقتی فیلمبرداری تمام شد دیگر طاقتش رو به پایان بوده است. وی از اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد به مهدی فقیه اظهار خرسندی کرد و گفت: ما از این اتفاق بسیار خوشحال شدیم چون او واقعا حقش بود که جایزه بگیرد و فکر می‌کنم دیگر نمی‌شد به او جایزه نمی‌دادند. نکته جالب این است که خیلی‌ها مهدی فقیه را در این نقش نشناختند و خودش هم از این جریان راضی بود. * برخی صحبت‌ها در این زمینه که قرار است جایزه‌ای به این فیلم تعلق نگیرد، شنیده بودم بحرانی درباره عدم توفیق این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: من برخی صحبت‌ها در زمینه اینکه قرار است هیچ جایزه‌ای به این فیلم تعلق نگیرد شنیده بودم حتی گفته بودند که ما در گروه داوران آمده‌ایم که امین زندگانی و برخی از شاخه‌های فیلم جایزه نگیرند. اما بحث اصلی دوستان ما در گروه سازنده فیلم این بود که ما در جشنواره اصلی که برگزار می‌شود جایزه‌مان را خواهیم گرفت. این همواره دیدگاه کسانی است که در فیلم‌های قرآنی همکاری دارند و جشنواره و جایزه برایشان اهمیتی ندارد. * کمالی‌نژاد: «ملک سلیمان» برای من یک ماراتن بازیگری بود به گزارش فارس، «علیرضا کمالی‌نژاد» بازیگر این فیلم در نشست فیلم سینمایی «ملک سلیمان» که در سالن نشست‌های خبرگزاری فارس برپا شد، از تجارب با ارزش خود از همکاری در این فیلم سینمایی سخن گفت. بازیگر نقش آدونیا درباره همکاری خود با این پروژه گفت: من به نمایندگی گروه بازیگران و کلیه عوامل فیلم در این جلسه حضور دارم و تجربه بسیار عمیق و خوبی در این فیلم داشتم که خارج از تمامی عرق و اعتقاداتم، تجربه‌ای کاملا متفاوت بود. وی گفت: سال ۸۲ برای بازی در سریال امام حسین (ع) در خدمت آقای بحرانی و فرآورده بودم که قرار بود در نقش شبیه حضرت علی‌اکبر (ع) بازی کنم که این پروژه متوقف شد. از آن سال تاکنون به برکت امام حسین (ع) ۳۲ فیلم و سریال بازی کردم که ملک سلیمان سی‌وسومین آن است. وی درباره همکاری در این پروژه، افزود: در مورد «ملک سلیمان» نمی‌توان حرف دو دوتا چهارتا زد چون جایی که صحبت دل باشد، عقل کنار می‌رود. از ابتدای فیلم نام امیرالمؤمنین (ع) و یازده فرزند بزرگوارشان جاری است و بنده به عنوان کوچک‌ترین خدمتگزار این خاندان در این فیلم حضور داشتم، نه به خاطر حواشی فیلم یا به خاطر این که گران‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را بازی کنم، بلکه فقط به دلیل شفاعت ایشان که در شب اول قبر برای ما کفایت می‌کند بازی کردم. کمالی‌نژاد اظهار داشت: در این فیلم شخصیتی متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد را بازی می‌کردم که کاملا ناشناخته بود. وی گفت: این فیلم همچنین برای من یک ماراتن بازیگری بود چون بازی ما به یک زمان یک ماهه محدود نمی‌شد و شرایط بسیار سخت بود اما همه عوامل در کنار هم و شانه‌به شانه پای کار ایستادند و خداوند نیز کمک کرد چون صاحب این کار خداست. * زندگانی: هدف «ملک سلیمان» بازگرداندن تماشاگر به جریان اصلی سینما است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «امین زندگانی» بازیگر نقش حضرت سلیمان نبی در فیلم «ملک سلیمان» درباره انتقاداتی که به شخصیت‌پردازی این نقش وارد شده، گفت: اگر ما اسم «ملک سلیمان» را برداریم و فرض کنیم که یک قهرمان صرف داریم که در جهت خیر حرکت می‌کند و گره‌افکنی‌هایی برای او پیش می‌آید، باید به سمتی برویم تا متوجه شویم ارائه پیام از طریق و زبان چه کسی است، وقتی اسم قهرمان را بگیریم و به او شناسنامه‌ای بدهیم آیا همچنان این ضعف در فیلمنامه وجود دارد. ضمن این که وقتی می‌گوییم حضرت محمد خاتم انبیاء است و آخرین پله نردبان است نمی‌توانیم مقدمه‌ای که طی شده را نادیده بگیریم. اگر ما اسم سلیمان را از فیلم بگیریم می‌بینیم که یک روند طبیعی طی شده و قهرمان داستان ما پادشاهی است که قرار است بر او توطئه‌ای وارد شود، او را می‌بینیم که ملک خودش را دارد و گندم درو می‌کند و با خاک سر و کار دارد. پیشتر که می‌رویم او را پادشاهی می‌بینیم که دیگران به او احترام می‌گذارند و برای خود شناسنامه‌ای دارد. وقتی می‌بینیم این قهرمان این مسیر را طی کرده و مقدماتی برای خود داشته از معجزات دانستن زبان پرندگان و جلوتر که می‌رویم رابطه‌اش با خانواده و نوع نگاهش به فرزندش او را فارغ از نام سلیمان دارای شناسنامه روشنی می‌کند. * قرار بود «حسین یاری» در «ملک سلیمان» بازی کند «امین زندگانی» درباره این که بازیگران دیگری نیز کاندیدای حضور در نقش حضرت سلیمان نبی بودند، گفت: این طبیعی است که برای هر نقشی بازیگران زیادی کاندید هستند، معمولا این سؤال از من می‌شود که شنیده‌ایم که کسان دیگری نیز برای بازی در نقش سلیمان انتخاب شده‌اند ولی نپذیرفته‌اند. من همیشه در پاسخ به این سؤال می‌گویم نقش حضرت سلیمان نقشی نیست که کسی آن را نپذیرفته باشد. تنها کسی که برای بازی در این نقش قرارداد بسته بود حسین یاری بود که با افتخار و سربلندی این را می‌گویم برای اینکه او یکی از بی‌حاشیه‌ترین و انسان‌ترین بازیگرانی است که می‌شناسم و پیشکسوت من است. وی افزود: قبل از اینکه قرارداد بازی در این فیلم را ببندم به آقای فرآورده گفتم که باید از آقای یاری کسب اجازه کنم که خوشبختانه ایشان هم با دعای خیر بنده را برای بازی در این فیلم بدرقه کردند ولی متأسفانه شیطنت بسیاری در این زمینه می‌شود که برای من نیز چندان مهم نیست. وقتی یک بانوی سالخورده جلوی در سینما منتظر می‌ماند تا به من خسته‌نباشید بگوید من جواب خودم را گرفته‌ام، همیشه نباید اتفاقات عجیب و غریبی بیفتد تا انسان جواب خود را بگیرد. این پاسخ‌ها شیرینی و حلاوتی دارد که شاید تأییدهایی که هزاران کارگردان برجسته از بازی من می‌کردند آنقدر به دلم نمی نشست. * برایم خوشحال‌کننده بود که در جشنواره فجر موفق شوم اما منتظرش نبودم امین زندگانی درباره عدم توفیقش در جشنواره فیلم فجر گفت: من قبل از جشنواره نیز در مصاحبه‌ای گفته بودم که اصلا بعید می‌دانم حتی کاندید بازیگری شوم و این اتفاق هم افتاد. من وارد هیچ پروسه جناح‌بندی نمی‌شوم و برای من خیلی دور از ذهن نبود که این اتفاق بیفتد چون اولین باری نبود که این تجربه را می‌کردم. برای من جای خوشحالی داشت که این اتفاق می‌افتاد ولی منتظرش نبودم. امین زندگانی با بیان این مطلب که حضور در پروژه “ملک سلیمان ” را یکی از محبت‌های خداوند می‌داند گفت: برای من افتخاری است که در کنار دوستانی چون مجتبی فرآورده و شهریار بحرانی همکاری کردم و این یکی از محبت‌های خداوند بود که شامل حال من شد. ما در طول فیلمبرداری روی کار یکدیگر نظارت می‌کردیم و بارها می‌شد که بازیگران دیگر به من پیشنهادهایی می‌دادند و من از آنها بهره می‌بردم. واقعا روابط گروه خارج از قراردادهای کاری بود و وقتی یکی از ارابه‌های فیلم در گل گیر کرد کسی نگفت که من نقش اول هستم یا من کارگردانم و همه آمدند و کمک کردند. * هر جا که لازم باشد از این فیلم دفاع می‌کنم امین زندگانی ادامه داد: من هر جا که لازم باشد از این فیلم دفاع می‌کنم، متأسفانه تماشاگر فقط اثر ساخته شده را می‌بیند و پروسه تولید را نمی‌بیند. به نظر من هر کس به جز مجتبی فرآورده و شهریار بحرانی در این پروژه بودند این فیلم تمام نمی‌شد. همه از بودجه تعلق یافته به این فیلم می‌گویند ولی وعده‌هایی که انجام نشد وقفه ۶ ماهه‌ای که بین کار افتاد و هزاران مسئله دیگر را نمی‌بینند، به نظرم به تمام کردن این فیلم کار بسیار بزرگی بود. متأسفانه خیلی‌ها شمشیر را از رو بسته است، ما سالها برای واکسینه کردن هزینه می‌کنیم، «ملک سلیمان» زنگ خطری است برای واکسینه کردن سینمای ایران است. واکسینه از لحاظ صنعت، تخصص، ابزار و لوازم سینما که «ملک سلیمان» آن را به ما گوشزد می‌کند که آپارات‌های ما مشکل دارد و سیستم‌های تکنولوژی ما سیستم‌های به روزی نیستند. * «ملک سلیمان» به نوعی رفتارشناسی سینمای ایران است وی ادامه داد: سلیقه تماشاگر ما سلیقه‌ شنیداری شده تا دیداری. «ملک سلیمان» به نوعی رفتارشناسی سینمای ایران است ولی ما آن را نمی‌بینیم در حالی که عادت کرده‌ایم به کلی‌بینی ولی سینما شالوده‌ای از جزئیات به هم تنبیده است. این‌ها همه زنگ خطری است که تماشاگر سینما را به کجا می‌بریم و حالا که ملک سلیمان می‌خواهد که تماشاگر را به جریان اصلی سینما برگرداند با چه معضلاتی روبرو است. من برای نقش خودم در ملک سلیمان هیچ وقت دفاع نمی‌کنم ولی راجع به کار با رگ گردنم از آن دفاع می‌کنم. این فیلم بیت‌المال مردم است و مثل یک اثر باستانی متعلق به کل مردم است و برخورد با آن باید در شأن و مقام این اثر باشد چون سختی‌هایی که یک گروه تحمل کرده‌اند در صورتی که همه فکر می‌کردند ما در یک ویترین خوب و درخشان کار می‌کنیم و در نهایت امکانات و راحتی قرار داریم که این اشتباه بود. * فهیم: موفقیت «ملک سلیمان»، پیروزی سینمای ایران است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «محمدتقی فهیم»‌ منتقد سینما در بخشی از نشست برپا شده در خبرگزاری فارس به بهانه اکران عمومی فیلم «ملک سلیمان» اظهار داشت: در عصر حاضر و به ویژه در دهه اخیر بیش از پیش ثابت شده که سینما از علوم متنوع بهره‌ می‌برد و متکی به علوم است. این که سینما در عین هنر – صنعت بودن، یک رسانه مؤثر در انتقال اطلاعات است و این قضیه حالا فراتر قابل دریافت است. وی اظهار داشت: اما این هنر-صنعت صرفاً کارکرد علمی ندارد بلکه به‌شدت در خدمت دیپلماسی عمومی و تسخیر اذهان مخاطبان به نفع تولیدکننده و صاحب آن، جریان‌سازی می‌کند. امری که متأسفانه در سال‌های گذشته از سوی جریانات بیگانه با سیماست، اما در کمین سینما، نه تنها به نفع انقلاب اسلامی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که در بسیاری از مواردی علیه داشته‌ها و ارزش‌های انقلاب کارکرد یافته است. فهیم گفت: نمونه واضح و آشکار این رویکرد، سینمای غالب جهان، یعنی هالیوود است که پیش و پس از هر لشکرکشی نظامی آمریکا و کشورهای هدف این جهانخوار – به لحاظ سیاسی فرهنگی – وارد عمل شده و با ذهنیت‌سازی، جاده‌ صاف‌کن هجومی بی‌محابا شده است. این منتقد اظهار داشت: متأسفانه سینمای ما به رغم داشتن دستمایه‌های فرهنگی اخلاقی و حتی مقوله‌های موردنظر انسان‌های اقصی نقاط جهان، با تشتت در آراء، نتوانست صاحب فرم و ساختاری بومی برای مدل‌سازی و الگونمایی به داخل و خارج شود، اما حالا با تولید «ملک سیلمان»، نه تنها بخشی از این خلاء پر شده، بلکه الگویی محتوایی و فرمی برای حرکت روبه‌ جلو سینمای ایران بر افراشته شده است. وی ادامه داد: قاعدتاً نمی‌توان منکر ضعف‌های «ملک سلیمان» به ویژه در بخش‌ها و عناصری که می‌تواند یک اثر قصه‌گوی قهرمان‌پرداز را واجد قوت ارتباط‌گیری و کشش و همذات‌پنداری برای مخاطب کند- شد، اما همین که «ملک سلیمان» توانسته به نمونه‌‌ای ارتفا یابد که مخاطب خاص و عام را تؤامان هدف‌گیری کند، بدون این که به ورطه روشنفکرنمایی یا منورالفکرستیزی بیفتد و یا از عوامل جذابیت‌های سطحی به منظور تحمیق تماشاگر سود ببرد، گام مهمی در الگودهی سینمای سالم فرهنگی برداشته است. وی اظهار داشت: فراموش نکنیم که آنچه تحریفات دینی تاریخی به منظور بهره‌برداری سیاسی در توده‌های انبوه صورت گرفته، به وسیله سینمای سرگرمی‌ساز محقق شده است، لذا «ملک سلیمان» در این حوزه نیز یک جهاد تحریف‌زدایی را پیش‌روی خود گسترده است، گرایشی که دقیقاً و تحقیقاً برگرفته از مبانی اصیل و الهی است. اینجاست که نقش سینماگر صاحب صلاحیت در هر دو حوزه تخصصی و دینی بیش از پیش مشخص می‌شود. سینماگری که باید ضمن داشتن دانش و علم سینما از دانش دینی و اطلاعات مذهبی در کنار زیروبم‌های سیاسی روز داخل و خارج همزمان هم‌پهلو بهره‌مند باشد. در این صورت است که اثر او با دستمایه قرار دادن تاریخ و قصص قرآنی، نیازهای روز و عصر کنونی را پاسخ می‌دهد. اگر غیر از این بود «ملک سلیمان» نمی‌توانست در دل روایت یک قصه آشنای دینی و روایت مذهبی، تا این حد دارای نشانه‌های توصیف و تحلیل مقوله‌های روز اجتماعی سیاسی باشد. وی اظهار داشت: چرا سینمای آمریکا را سیاسی‌ترین نمونه در میان سینمای جهان می‌شناسیم؟ چرا ضعیف‌ترین یا سنگین‌ترین آثار هالیوود از لایه‌بندی‌های مختلف سیاسی‌‌ برای ادارک اقشار متنوع جوامع مختلف جهان برخوردار است، سینمایی که در عین داشتن این عناصر، اما در شاکله کارکرد پیام‌دهی خود، نظام کاپیتالیستی جهان زیر سلطه آمریکا را تأیید و مترقی و به حق معرفی می‌کند و بسیاری چراهای دیگر که در صورت تدقیق در آنها، بیش از پیش پی‌ می‌بریم که ما در سینما نتوانسته‌ایم به این کارآیی دست پیدا کنیم. فهیم در این نشست گفت: بی‌تردید «ملک سلیمان» به نسبت و حتی بیش از نسبت قوت‌ها و طرفدارانش، مخالفانی را در صف روبه‌روی خود دارد که این صف‌آرایی، البته همه‌شان بغض در گلو مانده از انقلاب را با خود یدک نمی‌کشند، حتماً طیفی قابل توجهی – خصوصاً در میان کارشناسان سینما و متقدان – عناصر مغفول مانده دراماتیک را مدنظر دارند و حتی بخشی از این گروه قیاس با سینمای با پروداکشن بالای هالیوود، عامل نکته‌‌‌سنجی‌هایشان است، مواردی که نباید از کنارشان به سادگی‌ گذشت و برعکس، توجه و به کارگیری اظهارات فنی تخصصی آنان می‌تواند راهگشای تولیدات بعدی در این زمینه باشد. فهیم در بخشی دیگر از نشست گفت: فراموش نکنیم که هزینه‌ کردن از هر نظر – مادی و معنوی – برای توفیق «ملک سلیمان» در گیشه، سود مضاعف است. موفقیت «ملک سلیمان»، پیروزی سینمای ایران است. دیگران اگر امروز سینمایی دارند که به آن می‌بالند و به وسیله آن ارزش‌های خود را به دیگران تزریق می‌کنند، بی‌شک هزینه‌های سرسام‌آور روانه این عرصه کرده‌اند که حالا دارند برداشت می‌کنند. وی اظهار داشت: امروز شاهدیم که تریبون‌هایی مانند بی‌بی‌سی و VOA برای منظورهای موردنظر مالکان پشت‌پرده – هزینه‌های هنفگتی را به خود اختصاص می‌دهد – تریبون‌هایی که حتی یک دلار، نه درآمد آگهی تجاری دارند و نه بازگشت پول دیگری در کار است، فقط خرج‌بردار هستند چون کارکرد لازم‌ را برای سیاستمداران دارند. وی تأکید کرد: تولید «ملک سلیمان» هر هزینه‌ای برده باشد، در برابر دیگر هزینه‌های جاری برخی موارد، به حساب نمی‌آید. از سویی اگر این را بپذیریم که «ملک سلیمان» در زمینه ارائه فیلم‌های استاندارد بعدی، پیش‌رو است و اگر مدافع تأثیر «ملک سلیمان» بر ارتقای زیرساخت‌های سینمای ایران باشیم، حتی می‌بایستی به تبلیغ و رونق‌بخشی نمایش آن بپردازیم. این که «ملک سلیمان» در زمینه عبور از روش‌های سنتی تولید عبور کرده است، نباید دست کم بگیریم، همچنان که باید این پروژه‌ را ظرفیت و پتانسیل سینماگران انقلاب در گرایش دینی – تاریخی به حساب آوریم، ظرفیتی که آبروی سینمای ایران را خریده و در نزد مدعیان روسفید است. * فرآورده: اتفاقات فرخنده‌ تولید «ملک سلیمان» راهگشای سینمای ما است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در نشست خبری این فیلم که در خبرگزاری فارس برپا شد، گفت: اتفاقات فرخنده‌ای که درمسیر تولید «ملک سلیمان» اتفاق افتاد راهگشای سینمای ایران خواهد بود، اکنون بخشی ازاین تاثیرات را در سریال مختار می‌بینیم که تلویزیون مجبورشد، دستگاه‌هایی وارد کند تا مختار را با انجام اسکن ، ریکورد وکالرگریدین و جلوه‌های بصری به پخش برساند. وی با اشاره به صدای دالبی فیلم «ملک سلیمان»، گفت: «ملک سلیمان» نخستین فیلمی است که با سیستم دالبی دیجیتال پخش می‌شود. البته تجهیزات دالبی در ایران پیش ازاین نیز بوده است ولی فیلم باصدای دالبی دیجیتال ساخته نشده است. به همین خاطر ما دچار مشکل هستیم و نمی‌توانیم فیلم را در همه سینماها پخش کنیم و به این لحاظ دچار محدودیت هستیم. * انجام پروژه‌های سنگین در ایران بسیار سخت و طاقت‌فرسا هستند مجتبی فرآورده با اشاره به حمایت‌هایی که از این فیلم در مرحله تولید شد، گفت: فیلم را همه حمایت کردند ولی هر کس به اندازه عرقی که داشت حمایت کرد. در دوره مدیریت قبلی سینما بخشی از تاوانی که معاونت سینمایی وقت و مدیران فارابی دادند به واسطه این فیلم بود و هر کس با این دوستان معضلی داشت به این فیلم می‌پرداخت. وقتی فیلمی با این ویژگی‌ها برای نخستین بار می‌خواهد ساخته شود اذهان بیمار مزید بر تمامی علت‌ها خواهد بود. وی افزود: اساسا انجام پروژه‌های سنگین در ایران بسیار سخت و طاقت‌فرسا هستند گو اینکه طرح‌های عمرانی ما ۳ ساله هستند ولی ۱۵ سال طول می‌کشند تا به بهره‌برداری برسند. این پروژه به نظرم اتفاق خوبی برای سینمای ایران بود و مدیران متعددی برای ساخت آن کمک کردند ما هم سختی های فراوانی در این راه کشیدیم و بعضی وقت‌ها با ماهی ۲۰ میلیون تومان پروژه را پیش می‌بردیم که برای چنین پروژه‌ای خنده‌دار است البته درگیری‌هایی هم داشتیم ولی وقتی کاری تمام می‌شود در نهایت شیرینی‌اش می‌ماند. * هر کس در زمینه فرهنگ و هنر نگاهی کاسب‌کارانه دارد بهتر است برود و آهن بفروشد فرآورده در پاسخ به این سؤال که فروش فیلم پاسخگوی هزینه‌های آن خواهد بود، گفت: درحوزه فرهنگ برگرداندن هزینه اهمیتی ندارد، هر کس در زمینه فرهنگ و هنر نگاهی کاسب‌کارانه دارد بهتر است برود و آهن بفروشد و در معاملات بورس وبازار طلا شرکت کند. لذا اهمیت ندارد فیلم چقدر می‌فروشد چیزی که اهمیت دارد این است که فیلم تا چه میزان با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. وی افزود: اکران‌روزهای نخستین فیلم استقبال طبیعی آن را نشان نمی‌دهد چون معضلاتی در بخش تبلیغات وجود دارد که از دایره اختیارات ما خارج است و امیدوارم به مرور حل شود. مهم این است که فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کند و از آن راضی باشد. تهیه‌کننده «ملک سلیمان» گفت: تاثیرات فرهنگی رانمی توان باپول اندازه گیری کرد. با توجه به نشانه‌گیری که این فیلم دارد همین اتفاق افتاده است و هر کس که می‌خواهد این ادعا را به چشم ببیند می‌تواند به پردیس‌های سینمایی سری بزند و ببیند که مخاطب فیلم ملک سلیمان چه افرادی هستند. تاکنون آمار به ما نشان داده که مخاطب از این فیلم اغناء شده تا جایی که چندین بار به دیدن فیلم رفته است ولی همه اینها به این معنی نیست کسی از فیلم پرفروش بدش بیاید. * سینمای ما سرشار از قیل و قال و متهم کردن یکدیگر است وی تأکید کرد: پرفروش بودن اگرچه مهم است اما ملاک نیست، برای ما اول مخاطب ملاک است و بعد پرفروش بودن یک فیلم. مخاطب این فیلم قشر فرهیخته و مذهبی جامعه است، با فضای آلوده‌ای که برای حوزه فرهنگ به‌ویژه سینما ایجاد کرده‌ایم این قشر نه سینما می‌روند و نه تئاتر و نه معمولا به رشته‌های هنری کاری دارند. قشر سینما روی ما در خوشبینانه‌ترین وضعیت ۱ درصد از جمعیت ۷۵میلیونی ما را تشکیل می‌دهند. این تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که شرایطی که در سینما به وجود آمده است شرایط مساعد و مطلوبی نیست، گفت: در شرایطی که همه با هم مشکل دارند و درفضایی که پر از قیل و قال است کدام مخاطب به سینما می‌رود، سینما رو به موت است واگر نیمه جانی هم دارد به خاطر حیات نباتی‌اش است. این کالبد مرده به دم مسیحایی نیاز دارد نه قیل و قال. وی تأکید کرد: سینمای ما سرشار از قیل و قال و متهم کردن یکدیگر است و فرقی هم نمی‌کند کدام گروه. گروهی گروه دیگر را به بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و بی‌‌سیاستی متهم می‌کند و آنها نیز دیگری را به فاسد بودن، مزدور بودن و جاسوس بودن متهم می‌کند. در چنین فضایی آیا به نظر شما مخاطب حاضر است محصول مجموعه‌ای را ببیند که اینگونه یکدیگر رامی نوازند؟. * اهالی فرهنگ باید سیاسی باشند نه سیاست‌زده و نه وابسته سیاسی فرآورده با بیان این مطلب که باید به مخاطب حق داد که به سینما نمی‌رود، گفت: باید به این مخاطبی که با سینما قهر کرده حق داد. فضای فرهنگی به آرامش و امنیت احتیاج دارد، فضای ناامن جایی برای فعالیت سالم فرهنگی باقی نمی‌گذارد، امنیت را با فریاد نمی‌توان ایجاد کرد، امنیت را باید با قلب و وجود و رگ و ریشه احساس کرد که متأسفانه این فضا برای فرهنگ ما ایجاد نشده است و هر روز بیشتر از گذشته در این جریان فرو می‌رویم. تهیه‌کننده ملک سلیمان ادامه داد: یک روزبخاطریک دستمال قیصریه را آتش می‌زنیم و یک روز در جشنواره فیلم دفاع مقدس به میهمانان خارجی منشور کوروش هدیه می‌دهیم و صدا از دیوار هم در نمی‌آید، بعد از ۳۰ سال از گذشت انقلاب تعدادی مدیر مرتجع فکری و ناکارآمد به جای اینکه مکتوب امام خمینی (ره)درارتباط باتعریف هنر را باآب طلا بنویسندوهدیه دهند منشور کوروش هدیه می‌دهند. وقتی این خبر را شنیدم با آقای شرف‌الدین تماس گرفتم تا مطلب را پیگیری کنند ولی هنوز قرار است خبر بدهد. وی افزود: ظاهرا بعد از ۳۰ سال دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که منشور کوروش هدیه دهند، اوایل انقلاب، انقلابیون را می‌فرستادیم تا پیام انقلاب را ارایه دهیم و بعد از ۳۰سال به این نتیجه رسیده‌ایم که آن چیزهایی که کوروش می‌گفت گرانسنگ ترازپیام انقلاب اسلامی است ،درهشت سال دفاع مقدس بسیجیان باذکریاحسین ویازهراازانقلاب ومیهن دفاع کردند یامنشورکوروش؟!. این وضعیت فرهنگی جامعه ماست و حالا ما در این فضا توقع داریم که حرف منطقی بزنیم وبشنویم. * اهالی فرهنگ باید سیاسی باشند نه سیاست‌زده و نه وابسته سیاسی فرآورده اظهار داشت:مقام معظم رهبری در زمینه سیاسی، اقتصادی و نظامی افراد کاردان و کارآزموده‌ای دارند ولی در زمینه فرهنگ تنهایند. کدام یک از مدیران فرهنگی سینمایی ما بدون استثناء یک کلام از سخنان رهبری را عملیاتی کردند. مدیران به هر دلیل و بهانه هنرمندان را جمع می‌کنند و پیش آقا می‌برند و قرار است که از ایشان رهنمود بگیرند. تعدادی می‌روند و از مشکلاتشان حرف می‌زنند یکی لوکیشن می‌خواهد، یکی پول می‌خواهد و یکی هم مشکلات شخصی دارد، بعد از سخنرانی هم زمانی که هیچ فرصتی نیست آقا چند دقیقه صحبت می‌کنند و جلسه تمام می‌شود. چند دقیقه آقا صحبت کردند و ما ۱۳۰ ساعت پیرامون آن چند دقیقه آنقدراظهارنظر می‌کنیم که یادمان می‌رود ایشان چه گفتند. وی ادامه داد: معضل امروزسینمای ایران در سال ۷۶ اتفاق افتاد، از زمانی که بخشی از اهالی سینما ماهیت سینما را از فرهنگ به سیاست تغییر دادند، اهالی فرهنگ باید سیاسی باشند نه سیاست‌زده و نه وابسته سیاسی، این خط را کسانی به جا گذاشتند که امروز مدعی این هستند که چرا سینما و فرهنگ به سیاست آلوده شده، در چنین شرایطی فرهنگ وهنرکاملا مظلوم‌اند. * ما از همین یادداشت جواب خودمان را از مخاطب گرفتیم مجتبی فرآورده در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه نظر مخاطب بر نظر جشنواره‌ها ارجحیت دارد، گفت: سایت فیلم ما دارای یک دفتر نظرخواهی است که مخاطبین فیلم نظراتشان را درباره آن می‌نویسند. یک روز بچه‌ها به من اطلاع داند که یکی از بینندگان فیلم پیغامی گذاشته بوده است که این چه رنگی بود که فیلمتان داشت. بچه‌ها گفتند که این مطلب را برداریم اما من ترجیح دادم که دیگران پاسخ او را بدهند. یک روز بعد آقایی در جواب ایشان نوشته بود که دوست عزیز یک بار دیگر فیلم را ببینید اگر خوب دقت کنید این فیلم یک رنگ دارد و آن هم رنگ خداست. ما از همین یادداشت جواب خودمان را از مخاطب گرفتیم. وی افزود: اگر تعداد قابل توجهی بتوانند با فیلمی که مفهوم قرآنی آخرالزمانی دارد ارتباط معقول و درست برقرار کنند و آن را بفهمند و حتی مبلغ آن باشند برای ما کافی است چرا که فرهنگ عنصر زودبازدهی نیست و نباید انتظار داشته باشیم که امروز بکاریم و فردا درو کنیم

Likes0Dislikes0
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
405 views مشاهده
برچسب ها

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 5
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


مطالب محبوب
تبلیغات متنی
دانلود آهنگ

دانلود آهنگ جدید ، متن آهنگ ، تکست آهنگ

http://text20.ir/