">
دانلود فیلم ایرانی به نام هوو
Download Film called Havoo
نام فیلم : هوو
ژانر : اجتماعی ، کمدی ،
کارگردان : علیرضا داوودنژاد
نویسنده : علیرضا داوودنژاد
بازیگران : علی صادقی ، رضا عطاران ، مریم کاویانی،ثمین وزیریان ، سپیده اعطایی ، احترام السادات حبیبیان ، محمدرضا داوودنژاد ، رضا داوودنژاد
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۸۸
زبان : فارسی
کیفیت : متوسط
خلاصه داستان :داستان ما در مورد مردی است که از پدر خودش ارث بسیار فراوانی برده است و با خانوم مهندسی به اسم متجدد ازدواج میکند ولی از زندگی که ساخته اند راضی نیست و دوست دارد به زندگی قبل زندگی سنتی ای که داشته است برگردد.به همین دلیل با یک زن دیگر ازدواج میکند اما در این ازدواج خود هم دچار شکست میشود.او دلش میخواد زندگی ساده ای برای خودش داشته باشد یک زندگی سنتی و قدیمی…
هوو فیلمی است متعلق به کارگردانی که همیشه غیرمنتظره است. شاید هیچ کارگردانی مانند داوود نژاد صاحب چنین کارنامه کاری پر از تضادی نیست. داوود نژاد در کارنامه کاری خود فیلمهایی چون نیاز و مصائب شیرین را دارد و در کنار آن فیلمهایی چون هشت پا و ملاقات با طوطی را میتوان دید و حالا هوو که به راستی یک غافلگیری دیگر از داوود نژاد است. هوو نشان میدهد که ساخت هر فیلمی را میتوان از داوود نژاد انتظار داشت و باید به انتظار نشست و دید که اثر بعدی او در چه ژانری است.
هوو را باید تلفیقی از افکار داوود نژاد دانست. افکاری که در طول سالیان دراز فعالیت سینمایی داوود نژاد شکل گرفته است. فیلم هم سادگی و صمیمیت فیلمی چون نیاز را دارد و هم نوآوریهای روایی کارگردان در کارهای اخیرش همچون هشتپا و مکس. هوو از یک منظر دیگر یک فیلم عجیب است زیرا در ظاهر این فیلم هیچ چیزی که لازمه یک فیلم سینمایی است را در وجود خود ندارد اما نتیجه کار داوود نژاد یک فیلم سینمایی قابل دفاع است و این تناقض را جز در آثار داوود نژاد در کار هیچکس دیگری در سینمای ایران نمیتوان یافت
هوو فیلم لحظههاست و در عین حال فیلم روزمرگیهاست و ارزش فیلم در همین است. هوو روزمرگیها را نشان میدهد. لحظات ساده و بیاوج و فرود را برجسته میکند و به آنها جان میدهد و داوود نژاد به خوبی توانسته آن را از گرفتار شدن به دامهای موسوم جشنواره پسندی نجات دهد
نکته مثبت دیگر فیلم راحتی بازیگران در مقابل دوربین است. انتخاب بازیگران بر اساس این خصوصیت انجام گرفته است. رضا عطاران که در گذشته نیز نشان داده با دوربین بسیار راحت است در این فیلم در جلوی دوربین زندگی میکند به گونهای که شما در لحظاتی احساس میکنید که از پشت پنجره خانهای در حال تماشای داخل آن هستید. رضا داوود نژاد، علی صادقی و محمدرضا داوود نژاد هم ذاتاً در جنس بازیشان این عنصر (ساده بودن جلوی دوربین) وجود دارد و این تیم هماهنگ و منسجم که به خوبی انتخاب شده است یکی از ویژگیهای فیلم است.
در مورد داستان فیلم هم باید گفت که داستان فیلم، داستان عطا مرد متمولی است که زن اولش سپیده را عاشقانه دوست دارد ولی از فرط ساده بودن درگیر رابطه عاشقانه با مریم خواهرزاده یکی ا ز دوستان قدیمی خانوادگیاش میشود و نمیداند چه توطئههایی منجر به شکلگیری این رابطه شده است. به همین خاطر عطا بیخبر از همه جا پنهانی با مریم ازدواج میکند و این تازه شروع ماجراست.
مهمترین ویژگی فیلمهای داوود نژاد نگاه او به پدیده زندگی است. او در همه فیلمهایش چه به شکل مستقیم و چه در حوادث فرعی گذر به زندگی میزند و در هوو نیز او زندگی عطا را روایت میکند. عطا نمونه انسانهایی است که اگرچه تعدادشان در جامعه اندک است اما عطا نیز نماینده یک گروه است که نگاهی خاص به زندگی دارد. داوود نژاد در هوو کوشیده است تا برشی دیگر به جامعه بزند و زندگی را با نگاهی تازهتر به تماشاگر نشان دهد
و در این بین تبسم را نیز میهمان صورت او کند. هوو فیلمی است شاد و سرزنده که تماشاگر عام را میخنداند و تماشاگر خاص را به تفکر وامیدارد و این یکی از ویژگیهای مهم هوو است. هوو به کارنامه کاری داوود نژاد اضافه شد تا او کلکسیون متفاوت خود را کامل کند و به نظر میرسد برای او که به دنبال تفاوت و در عین حال جلب رضایت مخاطب است هوو اثری موفق باشد. اگرچه که منتقدین هنوز در شناخت خط فکری او در سینما عاجز ماندهاند که این درماندگی یا از هوش بالای داوود نژاد است و یا اینکه او هنوز خودش به خط فکری مشخصی نرسیده است.