">
دانلود فیلم ایرانی به نام ثبت با سند برابر است
Download Film called Registration is equal to document
دانلود فیلم Registration is equal to document
دانلود فیلم با لینک مستقیم
نام فیلم : ثبت با سند برابر است
ژانر : اجتماعی ، کمدی ،
کارگردان : بهمن گودرزی
نویسنده : بهمن گودرزی
بازیگران : امین حیایی ، مجید صالحی ، نیوشا ضیغمی،فرزاد حسنی ، سحر قریشی ، الهام حمیدی ، علی مشهدی ، سپند امیرسلیمانی
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۵
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :همیشه تو زندگیم دنبال یه پاس طلایی بودم ولی بهم پاس که ندادن هیچ، خودشون توپ رو کردن تو گل! اونا شدن غزال تیزپا، من شدم شیر بی یال…
«ثبت با سند برابر است» ساخته جدید بهمن گودرزی، یکی از فیلمهای جریان اصلی و بیبخار سینمای ایران است که این روزها شاهد نمایش آن در سالنهای سینما هستیم. اگر با بهمن گودرزی آشنا باشید و فیلمهای دیگر او مانند «شیش و بش» یا «به دنبال خوشبختی» را دیده باشید بهخوبی میدانید از کدام سینما حرف میزنیم. سینمایی که قرار است جریان بدنهای باشد و مخاطبان عام سینما را صرفاً سرگرم کند و مطابق با اصولی که بعد از انقلاب در سینمای ایران بنا بر تکرار ساختهشده، ادامهای بر شکل فیلمسازی فیلمفارسیها باشد
که خیل عظیم مردم را پیش از انقلاب به سالنهای سینما میکشاند؛ اما بهراستی کیفیت فیلمسازی ما در جریان اصلی و سرگرمکننده در چه حد و اندازه ایست و آیا واقعاً میتواند پای شمار زیادی از مخاطبان را به سالنهای سینما باز کند؟ اگر «ثبت با سند برابر است» را دیده باشید مطمئناً پاسختان به این سؤال یک «نه» محکم خواهد بود و البته جانکاه و حسرت برانگیز از اینکه جریان اصلی سینمای ایران آنقدر از جریان جهانیاش عقب است، یا اگر بخواهیم بیتعارف بگوییم عقبمانده است! «ثبت با سند برابر است» یا «آینهبغل» که دو فیلم کمدی مطرح پردههای سینماست
هرکدام داعیهای بر این عقبماندگی هستند. فیلمهایی که نشان میدهد هوش کارگردانان سینمای بدنهای ما و مهمتر از آن شناختشان از روحیه و ذائقه مردم ایران در فیلمسازی بسیار پایین است. این فیلمها نهتنها توانایی این را ندارند که مخاطب را به سالن بکشانند که حتی آنها را فراری میدهند. بعید است کسی بعد از دیدن فیلم به دوستان و اطرافیانش توصیه اکید نکند که وقت خود را با دیدن «ثبت با سند برابر است» تلف نکنند!
«ثبت با سند برابر است» نمونه یک فیلم پیشپاافتاده و سخیف است که حتی در تنها چیزی که دلیل ساختهشدنش است، یعنی خنداندن تماشاگران هم عملکرد موفقی ندارد و بهسختی در چند صحنه کوتاه میتواند لبخندی بر لبانشان بنشاند. در سالهای اخیر کمتر فیلم سینما بدنه ایران بوده است که در عین اینکه متعلق به جریان اصلی باشد و هدفش تنها سرگرم ساختن مخاطبان در عصرهای گرفته جمعه، نبوده باشد و به خود سینما هم اهمیت بدهد و فیلم خوب ساختن در کنار فتح گیشه در اولویتهای کارگردانش بوده باشد. «دایرهزنگی» که نام اصغر فرهادی را بهعنوان فیلمنامهنویس با خود یدک میکشید،
«دختر آدم، پسر حوا»، «آتشبس» و یا «زاپاس» در سالهای متأخرتر بودهاند که در کنار پرفروش بودنشان فیلمهای معقولی هم محسوب میشدند. حتی آثاری مانند «پنجاه کیلو آلبالو» یا «من سالوادور نیستم» هم که از پرفروشترینهای دوران اکران خود بودهاند هم چیز خاصی برای ارائه نداشته و بیش از آنکه خود فیلمها باشد که پرفروش باشد، نام ستارههای پشت فیلم یا لوکیشنهای هیجانانگیزی مانند سائوپائولو بودهاند که این فیلمها را پرفروش کرند، نه سینما. متأسفانه کارگردانان جریان اصلی و حتی بسیاری از مخاطبانی که روحیه سینماییشان توسط همین فیلمها تربیتشده است، فیلم کمدی ساختن و خنداندن تماشاگر را با لودگی و ابتذال اشتباه گرفتهاند و اصلاً همین لودگیها را طنز میدانند.
«ثبت با سند برابر است» یکی از لودهترین فیلمهای چند سال اخیر است. فیلمی که از داستانش گرفته تا جنس شوخیهای کلامی و بزن درروییهایش همگی در کمال سادهلوحی و لودگی طراحیشدهاند و نتیجهاش فیلمی ست که باید مایه شرمساری عوامل سازندهاش باشد.