">
دانلود فیلم ایرانی به نام گلوگاه
Download Film called Throat
دانلود فیلم Throat
دانلود فیلم با لینک مستقیم
بزودی
نام فیلم : گلوگاه
ژانر : اجتماعی ، درام ،
کارگردان : محمد معیری
نویسنده : محمد معیری
بازیگران : هادی دیباجی ، لادن مستوفی ، کامران تفتی،سیامک اطلسی ، علی اوسیوند ، حبیب مظفری ، حسن مهمانی ،
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۰
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :گلوگاه داستان مردمی است که هیچگاه آنها را ندیدهایم و همیشه در جادهها از کنارشان به سادگی عبور کردهایم و این عبوری است از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب…
توضیحات بیشتردر مورد فیلم گلوگاه
فرشید فهیم دبیرجشنواره روستا با اعلام این خبرافزود: مجید رجبی معمار، مهدی فرجی، کامبیز اخوان، مهران ابوالحسنی و علی مهام پس از ارزیابی و برزسی فیلم های بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر این فیلم را به عنوان بهترین فیلم روستایی معرفی کرد.
وی ادامه داد: هیات داوری بخش انتخاب بهترین فیلم روستایی جشنواره فجر ضمن تقدیر و تشکراز کارگردانان فیلمهای “مرگ کسب و کار من است”،”سیب و سلما” و “باد و مه” تندیس جشنواره روستا، لوح تقدیر و جایزه جشنواره روستا را به کارگردان فیلم ” گلوگاه ” محمدابراهیم معیری اهداء کرد.
به گفته وی این انتخاب، به خاطر پرداختن به بخشی از خدماترسانی و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای توسعه در روستا و تعامل و استفاده از این زیرساختها هم در زندگی روزمره هم برای توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی با به تصویر کشیدن داستان مردمی که هیچگاه آنها را ندیدهایم و همیشه در جادهها از کنارشان به سادگی عبور کردهایم و این عبوری است از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور صورت گفته است.
«محمد ابراهیم معیریان» جمعه شب در برنامه تلویزیونی هفت که اختصاص به بررسی مسائل روز سینمای ایران دارد افزود: فیلم گلوگاه اثری اجتماعی بوده و قصه افرادی که در عرصه تولید دکل های برقی فعالیت می کنند را روایت می کند.
وی یادآور شد: تلاش ما بر این بود جزییاتی از شرایط دشوار از زندگی این افراد را در فیلم گلوگاه به تصویر بکشیم.
معیریان گفت: ما جغرافیای محدودی را برای تولید فیلم های سینمایی انتخاشب می کنیم که این مهم سبب شباهت آثار سینمایی ما شده است.
معیریان ادامه داد: باید از جغرافیای موجود برای تولید فیلم استفاده کنیم زیرا هر جغرافیایی می تواند یک درام را شکل دهد.
وی گفت: اگر فیلم گلوگاه توزیع درستی داشته باشد می تواند در عرصه بین المللی نیز توزیع شود و این فیلم یک ماه پیش در جشنواره توکیو حضور داشت.
کامران تفتی بازیگر فیلم گلوگاه نیز در این برنامه یادآور شد: نگاهی خلاقانه در فیلم سینمایی گلوگاه دیده می شود و این اثر روایتگر بخشی از دشواری های پیش روی جوانانی است که در تولید دکل های برقی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: این اثر راجع به افرادی است که کمتر دیده شده اند از اینرو با عشق در گلوگاه بازی کردم.
بازیگر فیلم گلوگاه تاکید کرد: این فیلم روندی مستندگونه دارد و شیوه نوینی از بازیگری را در آن می بینیم؛ نقش من در گلوگاه خاکستری بود و تلاش کردم در این فیلم متفاوت باشم.
قطعاً دوست دارم «گلوگاه» خوب دیده شود و آدمهایش خوب معرفی شوند. منتها جریانهای بسیاری مانع از این مطلب میشود. ۲ سال از تولید «گلوگاه» میگذرد و تازه به اکران عمومی رسیده و انگار هیچ توجهی به نکات تجربی سینما ندارند. اگر در این فرآیند سینما و سینماگر له شوند اصلاً برایشان مهم نیست. صرفاً نگاه اقتصادی به سینما دارند و به جیبشان. نه به نوآوری و خلاقیت سینما بها میدهند و نه جایگاهی برای سینمایی به این شکل قائلند. نه تنها فیلمهای من، بلکه بسیاری از فیلمسازان ما با موجهای تجربی شروع کردند و سالهاست خبری از آنها نیست و این برای کشوری مثل ما با چنین سابقه تمدن و فرهنگی واقعاً جای تاسف دارد. امیدوارم زمانی به صورت کاملاً معقولانه این فیلمها قضاوت شوند. من که راهم را به همین شکل ادامه میدهم و مشکل چندانی ندارم ولی خب، نگرانی از این است که اگر در همچین سالی که ما در آن هستیم فیلمی مثل «دونده» ساخته شود ممکن است با این سلیقه حاکم که میگوید این فیلم نمیفروشد، بگویند که بهتر است به اکران عمومی هم نرسد. به نظرم باید با چنین اقداماتی مقابله کرد. نشریات سینمایی مثل روزنامه «بانی فیلم» در این زمینه میتواند نقش پررنگی داشته باشد و امیدوارم نقشش را به نحو احسن ایفا کند